ساخت داروی ایدز با طعم توت فرنگی برای کودکان

    کد خبر :652251

یک شرکت داروسازی هندی داروی ضدایدزی با طعم توت فرنگی ساخته که ارزان است و می‌تواند جان هزاران کودک را در جهان نجات دهد.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی «انگجت»، سالانه نزدیک به ۸۰ هزار نوزاد و کودک ۱ تا ۳ ساله به دلیل ابتلا به بیماری ایدز جان خود را از دست می‌دهند و بخشی از این تلفات به مشکلات موجود در خوراندن دارو به آن‌ها ریشه دارد. بلعیدن قرص یا خوردن شربت‌های تلخ و بدمزه برای یک کودک در آن سن می‌تواند کار دشواری باشد.

 

شرکت داروسازی هندی سیپلا برای رفع این مانع داروی ضدایدز جدید به نام کوادریمیون (Quadrimune) را معرفی کرده است که بلع گرانول‌های آن که طعم توت فرنگی دارند، خیلی راحت‌تر است. اگرچه این داروی جدید در فُرم کپسول ارائه می‌شود اما والدین می‌توانند کپسول‌ها را باز کرده و محتویات آن را بر روی غذا و نوشیدنی کودکان بپاشند.

 

کوادریمیون محتوی ۴ داروی ضدایدز توصیه شده است و به نگهداری در یخچال نیز نیازی ندارد. این نکته به ویژه در آفریقا اهمیت دارد که گرمای بالا و قطع و وصل مکرر برق به وفور رخ می‌دهد.

 

نکته حائز اهمیت دیگر قیمت پایین این داروست. استفاده روزانه از کوادریمیون برای کودکی که بین ۲۰ تا ۳۰ پوند وزن دارد کمتر از یک دلار و برای کودکان کم سن و سال‌تر تنها ۵۰ سنت هزینه خواهد داشت. اگرچه همین هم برای بسیاری از خانواده‌ها که با ویروس اچ‌آی‌وی دست و پنجه نرم می‌کنند، گران است اما این قیمت نسبتا پایین در کنار طعم خوب که بلعیدن آن را برای کودکان ساده‌تر می‌کند، این دارو را در اختیار افراد بیشتری قرار داده و جان هزاران نفر را نجات خواهد داد.

 

سازمان غذا و داروی آمریکا در حال انجام بررسی‌های لازم بر روی کوادریمیون است و احتمالا در سال ۲۰۲۰ این دارو را تایید خواهد کرد. تا زمانی که درمانی قطعی برای ایدز پیدا شود، داروهایی این چنینی نقشی مهم در جلوگیری از شیوع و انتشار این ویروس ایفا خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید