چین ذخایر اوراق قرضه آمریکا را برای دومین ماه متوالی کاهش داد

    کد خبر :628236

میزان ذخایر چین از اوراق قرضه آمریکا در ماه آگوست به ۱.۱۰۳۵ تریلیون دلار کاهش یافت. این دومین ماه متوالی است که چین از این ذخایر می‌کاهد.

 

به گزارش بازتاب به نقل از شین‌هوا، طبق جدیدترین آمار منتشر شده توسط خزانه‌داری آمریکا، در ماه آگوست، میزان ذخایر چین از اوراق قرضه آمریکا به ۱.۱۰۳۵ تریلیون دلار کاهش یافته است. این دومین ماه متوالی است که چین از این ذخایر خود می‌کاهد.

 

چین، که حالا دومین دارنده اوراق قرضه آمریکا در جهان است، در ماه آگوست میزان این ذخایر خود را ۶.۸ میلیارد دلار کاهش داد. این در حالی است که در ماه قبل از آگوست هم چین ۲.۲ میلیارد دلار از این ذخایر کاسته بود.

 

ژاپن که از ماه ژوئن با خرید ۲۱.۹ میلیارد دلار از اوراق قرضه آمریکا و پیشی گرفتن از چین به اولین دارنده اوراق قرضه آمریکا در جهان تبدیل شده است، در ماه آگوست ۴۳.۹ میلیارد دلار دیگر از این اوراق خرید تا دارایی اوراق خود را به ۱.۱۷۴۷ میلیارد دلار برساند.

 

داده‌های وزارت خزانه‌داری نشان می‌دهد که در ماه آگوست، این دو کشور آسیایی روی هم یک سوم کل اوراق قرضه آمریکا را در اختیار داشته‌اند.

 

در کل، دارندگان خارجی اوراق قرضه آمریکا در ماه آگوست ۶.۸۵۷۵ تریلیون دلار اوراق قرضه آمریکا را در اختیار داشتند که این ۲۲۵.۶ میلیارد دلار نسبت به ماه قبل افزایش داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید