موسیقی اقوام قرار نیست از زادگاه خود جدا شود

    کد خبر :624710

عضو هیات علمی دانشگاه هنر ضمن تببین شرایط موجود در برگزاری برخی رویدادهای موسیقایی معتقد است که «جشنواره موسیقی نواحی» بستر و فضای مناسبی برای ملاقات سالانه هنرمندان فراهم می‌کند.

 

محمدرضا آزاده‌فر  ضمن اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره «موسیقی نواحی» گفت: موسیقی نواحی در بطن زندگی مردم ایران است و قرار هم نیست که جایگاه آن از شهرها و روستاهایی که زادگاه این موسیقی به حساب می‌آید، جدا شود و روی صحنه‌ها و سالن‌های اجرا کشیده شود. به اعتقاد من جشنواره موسیقی نواحی ایران به نوعی فراهم‌کننده فضای ملاقات سالانه برای نوازندگان مناطق مختلف کشور است و بر این اساس قرار نیست جایگزین زندگی و پویایی موسیقی محلی در نقاط مختلف کشور شود.

 

وی در ارزیابی خود درباره میزان حمایت‌ها از هنرمندان موسیقی اقوام نیز بیان کرد: بنده معتقدم باید زیرساخت‌ها و امکانات سفر به نواحی مختلف ایران برای بهره‌مندی عموم مردم از شنیدن موسیقی و حرکات آیینی فراهم شود.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه هنر همچنین درباره چگونگی انتقال هنر و دانش نوازندگان موسیقی اقوام به نسل جدید نیز اظهار کرد: موسیقی با شنونده زنده است و اگر مردم به جای شرکت در اجراهای موسیقی، سرگرم شبکه‌های مجازی شوند، مطمئناً موسیقی زنده که اساس موسیقی نواحی است رو به افول خواهد گذاشت.

 

آزاده‌فر درباره دلیل استقبال کمتر دانشجویان موسیقی از جشنواره موسیقی نواحی ایران نیز اظهار کرد: توجه کمتر دانشجویان موسیقی به جشنواره موسیقی اقوام واقعیت دارد اما با تدابیری که در این دوره توسط دبیر جشنواره جناب آقای صدری و با همکاری دانشگاه هنر اتفاق افتاده، قرار است شرایط خوبی برای حضور دانشجویان رشته موسیقی در جشنواره موسیقی نواحی ایران اتفاق بیفتد که امیدوارم به طور کامل تحقق پیدا کند و تداوم داشته باشد.

 

دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از تاریخ ١٦ تا ١٩ آبان ماه در شهر کرمان در گستره ملی و به صورت غیر رقابتی برگزار خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید