280 دستگاه آمبولانس در مراکز درمانی توزیع می‌شود

    کد خبر :598121

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: ۲۸۰ دستگاه آمبولانس مجهز به تمام امکانات این هفته توزیع و در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در نشست خبری که به مناسبت دستاوردهای هفته دولت برگزار شد اظهار داشت: تصویب سازمان اورژانس کشور از طریق مجلس و تصویب اساسنامه از طریق دولت و شورای نگهبان بود.

وی گفت: تعداد آمبولانس‌های ما از ۲۴۰۰ دستگاه به ۵۰۰۰ دستگاه افزایش یافته است.

کولیوند با بیان اینکه ۲۸۰ دستگاه آمبولانس دو دیفرانسیل مجهز به تمام امکانات این هفته توزیع و در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد گفت: تعدادبالگردهای ما از ۷ فروند به ۴۲ فروند رسید تاکنون ۲۷هزار مصدوم راجابه‌جا کردیم که ۶۰ درصد به مراکز درمانی رسیدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: در حال حاضر ۳۳۰ دستگاه موتور آمبولانس داریم، قسمت اعظم این موتورلانس‌ها در اورژانس تهران است که نقش بسزایی در کاهش زمان رسیدن به بالین بیمار داشت است. زمان رسیدن مصدوم را از ۳۸ دقیقه به ۱۰ دقیقه رسانده‌ایم، تعداد ماموریت‌های ما به سه میلیون و هشتصد تا چهار میلیون رسیده است.

به گزارش فارس ،کولیوند با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ ام سی ام سی گفت: دو کار خیلی خوب در سطح جهانی انجام شد که خدمت رسانی برای درمان سکته‌های مغزی و قلبی بود.

وی تصریح کرد: تجهیزات خوبی داخل کشور تولید شد و در آمبولانس‌ها استقرار یافته است، در خصوص کد ۲۴۷ که برای درمان بیماران سکته قلبی است باید گفت، برای رساندن این بیماران ۹۰ دقیقه وقت داریم افراد سکته قلبی را به مراکز درمانی برسانیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید