امید به نجات کرگدن‌های سفید با تولد کرگدنی از طریق لقاح مصنوعی

    کد خبر :583599

یک کرگدن سفید جنوبی که از طریق تلقیح مصنوعی در باغ وحش سن دیگو متولد شده، نقطه عطفی تاریخی برای نجات این زیرگونه از خطر انقراض محسوب می‌شود.

مقامات باغ وحش سن دیگو اعلام کرده‌اند که این کرگدن روز یک‌شنبه در سلاویکتوریا در ماه مارس سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) با اسپرم یخ‌زده یک کرگدن سفید جنوبی به نام “مائوتو” تلقیح شده و به مدت ۴۹۳ روز جنین را حمل کرده است.

این تولد، نخستین تولد موفقیت آمیز تلقیح مصنوعی کرگدن سفید جنوبی در آمریکای شمالی بوده و می‌توان آن را گامی مهم در جهت تلاش برای نجات کرگدن‌های سفید شمالی از خطر انقراض در نظر گرفت. کرگدن‌های سفید شمالی زیرگونه کرگدن‌های سفید جنوبی هستند.

این تولد هم‌چنین امیدها را مبنی بر بهبود ژنتیکی کرگدن سفید شمالی با استفاده از لقاح مصنوعی افزایش داده است.

در حال حاضر تنها دو کرگدن سفید شمالی روی زمین باقی مانده است که هر دو ماده هستند و آخرین کرگدن سفید شمالی نر سال گذشته مرد.

طبق برآوردها ۱۸ هزار راس کرگدن سفید جنوبی در طبیعت وجود دارد اما این گونه نیز با آمار تلف شدن یک کرگدن در هر هشت ساعت به شدت تحت آسیب از سوی شکارچیان در آفریقای جنوبی قرار دارد.

باغ وحش سن دیگو در حال حاضر شش کرگدن سفید جنوبی ماده دارد که در سال ۲۰۱۵ میلادی از مناطق محافظت‌ شده خصوصی آفریقای جنوبی به پارک سافاری این باغ وحش منتقل شدند.

در حال حاضر اجازه بازدید از ویکتوریا و فرزند تازه متولد شده در باغ وحش سن دیگو وجود ندارد.

به گزارش ایسنا،با توجه به لقاح مصنوعی یک کرگدن دیگر در این باغ وحش انتظار می‌رود در ماه سپتامبر یا اکتبر یک کرگدن دیگر نیز از همین طریق متولد شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید