یکی از چهره‌های مشهور انیمیشن ژاپن در میان جانباختگان آتش‌سوزی

    کد خبر :580443

یکی از کهنه‌کارهای صنعت انیمیشن ژاپن که راهنما و الگوی فیلمسازان جوان بود، احتمال می‌رود در حمله به ساختمان انیمیشن‌سازی کیوتو فوت کرده باشد.

یوشیجی کیگامی که در تولید شماری از مهمترین انیمیشن‌های ژاپن نقش داشت، باید از جمله ۳۴ نفری باشد که در حمله به ساختمان انیمیشن کیوتو کشته شدند.

کیوتو انیمیشن بیش از ۲۰۰ تهدید به حمله پیش از آتش‌سوزی دریافت کرده بود و در نهایت هفته پیش با آتش‌سوزی در این ساختمان ۳۴ تن کشته داد.

یوشیجی کیگامی یکی از کهنه‌کارهای صنعت انیمیشن ژاپن که پیش از رفتن به کیوتو انیمیشن از تولید کنندگان فیلم‌های مهمی مثل «آکیرا» و «مدفن کرم‌های شب‌تاب» برای استودیو جیبلی بوده، انتظار می‌رود یکی از ۳۴ کشته این حمله باشد.

هر چند اسامی کشته شدگان هنوز اعلام نشده و با وجود درخواست استودیو، پلیس هنوز این کار را انجام نداده اما کیگامی از زمان آتش‌سوزی در دسترس نبوده است. پلیس اعلام کرده سالخورده‌ترین قربانی این رویداد فردی ۶۱ ساله است، که برابر سن این انیمیشن ساز است.

مادر کیگامی که هشتاد و چند ساله است گفته هنوز امیدوار است و می‌خواهد باور داشته باشد که پسرش زنده است.

کیگامی از انیماتورهای کلیدی در ساخته شدن «آکیرا» در سال ۱۹۸۸ بود که سریال جدید آن به صورت لایواکشن در هالیوود در دست ساخت است. وی همچنین در ساخته شدن «مدفن کرم‌های شب‌تاب» که فیلم تراژدی انیمه به کارگردانی و نویسندگی ایسائو تاکاهاتا و نخستین فیلم تولیدشده توسط شینچوشا است که کارهای تولیدی انیمه آن در استودیو جیبلی انجام شده‌، نقش کلیدی داشت.

کیگامی اوایل دهه ۱۹۹۰ به درخواست رئیس «کیوآنی» به این مجموعه پیوست و بسیاری از تولیدات محبوب این استودیو را تولید کرد که «ستاره خوش‌شانس»، «صدای خاموش»، «کی-آن» و «بازار تاماکو» از جمله آنها هستند.

او از نام‌های مختلف استفاده می‌کرد و بر حسب اینکه کارگردان، انیماتور یا نویسنده استوری‌بورد بود، امضای متفاوتی پای کارش می‌گذاشت. او از مدرس‌های برنامه‌های آموزشی استودیو هم بود و اغلب جوان‌ها برای گرفتن پاسخ به مشکلات‌شان به او مراجعه می‌کردند.

به گزارش مهر ،مظنون ۴۱ ساله این آتش سوزی هنوز در بیمارستان است و به شدت سوخته و به کما رفته است.

تاکنون مردم بیش از ۲ میلیون دلار برای کمک به آسیب دیدگان این ماجرا پول جمع کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید