سقف یک گنبد میراثی دور میدان حسن‌آباد از بین رفت

    کد خبر :576240

معاون خدمات شهری منطقه ۱۱ گفت که بر اثر آتش سوزی شب گذشته، سقف گنبد میراثی واقع در ضلع شمال غربی میدان از بین رفت.

کوروش خرد با اشاره به حادثه آتش سوزی شب گذشته در میدان حسن آباد و خسارات وارده اظهار کرد: ضلع شمال غربی میدان که یک بخش از چهار بخش دور میدان است و نمای تاریخی دارد، دارای دو گنبد در دو طرف است.

وی ادامه داد: بر اثر آتش سوزی شب گذشته سقف یکی از گنبدها که در ضلع شرقی این بخش قرار دارد، از بین رفت و تا حدود ٩٠ درصد طبقه فوقانی که شیروانی بود، آسیب دید. با این وجود جداره گنبد آسیب جدی ندید و رخ خیابان چندان تغییر نکرده است.

خرد در ادامه گفت: سقفی که ریخته از پشت به یک گاراژ متصل بود که انباری بوده و ابزار و یراق آلات در آن قرار داشت. طبقه فوقانی نیز در اختیار بانک‌های شهر و تجارت بود و بخشی از اسناد بانک در آن مکان نگهداری می‌شد. وجود کاغذ و چوبی بودن سقف موجب شد تا آتش سریع شعله‌ور شود و سرایت کند.

وی با بیان اینکه هنوز میزان دقیق خسارت برآورد نشده است، اظهارکرد: قرار است در ابتدا بانک اسناد خود را از محوطه خارج کند و پس از آن برآورد دقیق از میزان خسارت صورت بگیرد.

به گزارش ایسنا ،معاون امور خدمات شهری شهرداری منطقه ١١ در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای ترمیم و جبران خسارات در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: قطعا از آن جا که نما و سقف حالت میراثی داشت، شهرداری و میراث فرهنگی تلاش می‌کنند تا شرایط لازم را برای ترمیم بنا فراهم کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید