کارمند سابق تسلا جاسوس از آب در آمد؟

    کد خبر :572405

شرکت تسلا مدعی شده که یکی از کارمندان سابق این شرکت که ملیتی چینی دارد با سرقت اسرار ساخت خودرو خودران تسلا در حال همکاری با شرکت های چینی مثل ژیائوپنگ موتورز است.

گوانگژی کائو، مهندس سابق تسلا، در این هفته در دادگاه اظهار داشت که او تنها فایلهایی را به حساب کاربری خود ارسال کرده که مرتبط با کار خودش بوده و هیچ یک از کدهای مرتبط با خودرو خودران تسلا را سرقت نکرده است. این در حالی است که مدیران تسلا به شدت چنین موضوعی را تکذیب می کنند و معتقدند این کارمند تسلا دقیقا با اهدافی از پیش تعیین شده دست به سرقت اسرار تجاری شرکت زده است.

به گزارش انتخاب، تسلا در اوایل سال جاری میلادی، یک متن شکایت را علیه ژیائوپنگ مطرح کرد که بر اساس آن مدعی بود این مهندس سابق شرکت تسلا اسرار مرتبط با شرکت را به شرکت چینی ” ای وی ژیائوپینگ موتورز” که با نام های “ژی موتورز” و “ژی پنگ” هم شناخته می شود فروخته است.

اما کائو این اتهامات را به شدت رد کرده و مدعی شده که هر چه در روزهای پایانی حضورش در تسلا از سیستم خود دانلود یا برای جیمیل خود ارسال کرده است، مسائل عمومی مربوط به کارهای خودش بوده و هیچ کد یا اطلاعات مرتبط با تسلا را شامل نمی شده است. یکی از دلایل حساسیت تسلا روی این پرونده را می توان فعالیت کائو به عنوان مدیر یکی از بخش های مهم شرکت ژی پنگ دانست.

درواقع کائو به محض خروج از تسلا به ژی پنگ پیوسته است و همین موضوع وی را در سیبل انتقادات تسلا قرار داده است. نکته جالب این پرونده را می توان ارائه مستنداتی از سوی تسلا به دادگاه دانست که توسط شرکت اپل تامین شده است. درواقع شرکت اپل پیش از این در پرونده ای مشابه علیه یکی از کارمندان خود شکایت کرده بود که او نیز در ژی پنگ کار می کند.

همین موضوع باعث شده حساسیت اف بی آی نیز روی این پرونده افزایش پیدا کند. با این وجود وکلای کائو در متن دفاعیه از وی نوشته اند:” هر کارمند هم رده ای با کائو می توانسته به این اسناد دسترسی داشته باشد و او تنها شخصی نیست که قابلیت قرار گرفتن در چارچوب شک را داراست. ضمن این که ابهاماتی گسترده در طرح شکایت تسلا دیده می شود و حقیقت این است که کائو پیش از خروج از شرکت تمامی اطلاعاتی را که در دست داشته حذف کرده و تنها فایل های شخصی خود را برداشته است.”

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید