جاذبه‌های گردشگری باتومی گرجستان

    کد خبر :565725

گرجستان و شهر زیبای باتومی هرساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیاست. وجود پیاده‌روهای زیبا، بلوارهای طولانی، ساختمان‌های مدرن در کنار ساختمان‌هایی به سبک معماری قرن نوزدهم، میدان تماشایی اروپا، پارک‌های سرسبز، مناطق تفریحی زیبا با دریاچه‌ها، فواره‌ها و سرویس‌های خدماتی متنوع، انواع رستوران و هتل و کلوپ و پارک‌های آبی و مراکز غواصی و قایقرانی تفریحی، هریک دلیل کافی برای سفر به باتومی و لذّت بردن از سفری جذاب و خاطره‌انگیز است.

اگر این توصیفات مختصر و مفید شما را برای شناخت بهتر شهر زیبای باتومی  در تور گرجستان کنجکاو کرده با ما همراه شوید تا برترین جاذبه‌های گردشگری باتومی را به خوبی بشناسید.

بولوار باتومی (Batumi Boulevard)

این بولوار که در سال 1884 در امتداد ساحل افتتاح شده تا کنون به طول 6 کیلومتر رسیده است. در این بولوار می‌توانید پیاده‌روی کنید، دوچرخه‌سواری کنید و یا در محیط دل‌انگیز آن استراحت کنید. در طول مسیر این بولوار بسیاری از دیدنی‌های شهر باتومی مانند مجسمه‌های (Ali and Nino) ، چرخ و فلک غول‌پیکر، برج الفبا با ارتفاع 145 متر، لوح تاریخی دست‌نوشته باستانی گرجی، کافه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و حتّی بلندترین برج شهر به ارتفاع 200 متر قابل مشاهده است. هم‌چنین در این بولوار چشم‌انداز بی‌نظیری از دریای سیاه پیش روی چشمان شما قرار می‌گیرد و می‌توانید عکس‌های خاطره‌انگیزی در آن‌جا ثبت کنید. خلاصه اینکه بهترین محل شهر باتومی برای گشت و گذار، تماشای مردم، پیاده‎روی، دوچرخه‌سواری، تماشای غروب آفتاب در دریای سیاه و تماشای عظمت کوه‌های سر برافراشته، بولوار معروف باتومی است.

میدان اروپا (Europe Square)

ساختمان‌های مدرن و برج‌های سر به فلک کشیده تنها جذابیت شهر باتومی  در تور گرجستان ارزان نیستند بلکه ساختمان‌های قدیمی این شهر نیز در جذب گردشگران نقش مؤثری دارند. مهم‌ترین این ساختمان‌ها که به سبک معماری قرن نوزدهم بنا شده‌اند در میدانی به نام میدان اروپا قرار دارند. اطراف این میدان با بناهایی باستانی احاطه شده که برخی از آنها در طول سالیان با همان سبک معماری اصیل خود بازسازی شده‌اند. به طوری که شما می‌توانید از تماشای یک قلعه قدیمی با یک ساعت نجومی(که تنها دو نمونه دیگر از آن در دنیا وجود دارد)  لذّت ببرید. در وسط میدان نیز تندیس میدیا نصب شده که از دل یکی از افسانه‌های گرجی بیرون آمده است.

پارک 6 می (6 May Park)

در این پارک بخش‌های جذاب فراوانی برای بازدیدکنندگان طراحی شده: یک باغ وحش کوچک، دلفیناریوم، آکواریوم و دریاچه زیبای نوریگلی (Nurigeli lake) که درست در وسط پارک قرار دارد. این پارک یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های تفریحی در گرجستان است. در دلفیناریوم که در بین مردم و گردشگران بسیار محبوب است یک نمایش دیدنی از دلفین‌های دوست‌داشتنی و باهوش اجرا می‌شود که هر لحظه شما را شگفت‌زده می‌کنند. نکته جالب این نمایش این است که نمایش به سه زبان گرجی، روسی و انگلیسی اجرا می‌شود.

آن سوی این پارک نیز دریاچه‌ای مصنوعی با آب‌نماهای تماشایی، رستوران‌ها و چشم‌انداز زیبایی از بخش جدید شهر باتومی منتظر شماست. برج‌های مدرن شهر، ساختمان دادگستری و شعبه جدید مک دونالد که طراحی بنای آن در سال 2013 به عنوان طرح برتر شناخته شد، از این جا به خوبی قابل مشاهده است.

باغ گیاه‌شناسی و طبیعت چهارفصل باتومی

نکته قابل توجه در مورد شهر باتومی این است که این شهر در تمامی فصول سال از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر در زمستان نمی‌توانید شنا کنید یا حمام آفتاب بگیرید در عوض می‌توانید از مناظر سحرانگیز شهر سفیدپوش باتومی لذّت ببرید. باتومی در زمستان نیز مقصد گردشگران فراوانی است زیرا از یک سو مناظر برفی شهر باتومی بهشت عکاسان است و از سوی دیگر کوه‌های اطراف شهر باتومی مکان مناسبی برای یک اسکی پرهیجان هستند که برای گردشگران بسیار جذاب است.

اوایل بهار نیز شهر باتومی بسیار زیبا و دلپذیر است. اگرچه در این وقت سال ممکن است نتوانید از شنا در دریای سیاه لذّت ببرید در عوض باغ‌های گل شهر باتومی در بهار بسیار تماشایی است. یکی از زیباترین مناظر بهاری در مجاورت هتل رادیسون قرار دارد که تعداد زیادی درختان ساکورا کاشته شده‌اند که اگر در هنگام شکوفه زدن آنها به باتومی سفر کنید منظره بی‌نظیری را مشاهده خواهید کرد. در این فصل مناظر کوه‌های اطراف شهر نیز بسیار زیبا و دیدنی است.

امّا یکی از مکان‌هایی که در تمام فصول سال زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد باغ گیاه‌شناسی باتومی است. در این باغ گیاهانی از سراسر دنیا وجود دارند که فضایی رؤیایی و تماشایی پدید آورده‌اند. از نخل‌های جزایر قناری گرفته تا درختان ساکورای ژاپنی و بامبو و سرو و… همه در زیبایی این باغ گیاه‌شناسی نقش دارند.

تله کابین آرگو (Argo cable car)

این تله کابین بر فراز شهر حرکت می‌کند و شما نظاره‌گر مناظر فوق‌العاده‌ای از شهر باتومی خواهید بود. به خصوص از بالای ایستگاه اصلی تله کابین تصاویر زیبایی از شهر، ساحل و خط افق در مقابل شما قرار دارد.

پارک میراکل (Miracle Park)

این پارک یکی از مکان‌های همیشه شلوغ شهر باتومی است زیرا اغلب مراسم، جشنواره‌ها و کنسرت‌های شهر باتومی در این مکان برگزار می‌شود. در این پارک چندین بنای معروف شهر باتومی نیز وجود دارند. برای بازدید از ساختمان‌هایی نظیر هتل رادیسون، برج الفبا، فانوس دریایی باتومی و مرکز تجاری باتومی می‌توانید به پارک میراکل مراجعه کنید.

کلیسای جامع مادر مقدس (blessed virgin Mary nativity church)

یکی از جاذبه‌های ارزشمند و تاریخی شهر باتومی، کلیسای جامع مادر مقدس اشت. معماری این کلیسا از شکوه و عظمت خاصی برخوردار است. دو برج دو قلوی مرتفع با پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگی، ظاهر بسیار زیبایی برای این بنا ایجاد کرده‌اند.در داخل کلیسا  در تور لحظه آخری گرجستان نیز با مجسمه‌ها و نقاشی‌های ارزشمندی آراسته شده است.

به گزارش سفر باتو ، این‌ها تنها بخشی از جاذبه‌های شهر باتومی است. موزه‌هایی نظیر موزه استالین و موزه هنرهای زیبا و اماکن تاریخی نظیر قلعه‌ها و مناظر طبیعی مانند آبشارها و دریاچه‌ها و البته ساحل زیبای شهر باتومی همگی از دیدنی‌های این شهر هستند که در کنار غذاهای محلی و آداب و رسوم خاص مردم این شهر سفری پرشور و به یاد ماندنی را برای شما رقم خواهند زد.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید