شکست پربازیگرترین فیلم تاریخ سینما در گیشه

    کد خبر :565718

فیلم سینماییما همه با هم هستیم” در حالی هفته سوم اکران خود را پشت سر گذاشته که به نوعی رویای رکوردشکنی در گیشه سینما و قرارگیری میان پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران را به فراموشی سپرده است.

این فیلم در ابتدا به امر با توجه به تعداد زیاد بازیگران از جمله شانس‌های رکوردزنی در گیشه نامیده می‌شد و انتظار می‌رفت به راحتی به رتبه‌های نخستین جدول فروش سال جاری نزدیک شود، اما این اثر نه تنها نتوانست به صدر نزدیک شود بلکه در سه هفته نزدیک به ۷ میلیارد تومان فروخت.

شاید این مبلغ در قبال آثار معمول سینما رقمی لذتبخش و موفقیت آمیز باشد، اما برای فیلمی که خود را پربازیگرترین فیلم تاریخ سینمای ایران می‌داند بدون شک این فروش شکستی بزرگ محسوب می‌شود.

ما همه با هم هستیم” تنها در اکران روز اول موفق بود، این اثر موفقیت خود را در هفته اول ادامه داد، اما از آنجا که مخاطب مخاطب را به سینما می‌آورد، این اثر نتوانست رضایت مخاطبان هفته اول را جلب کند و همین عاملی بود تا برای هفته‌های بعد صدرجدول را از دست بدهد.

دو فیلم “سرخ پوست” و “شبی که ماه کامل شد” دو فیلم دیگری بودند که همزمان با این اثر اکران شدند و هر کدام نتیجه بسیار بهتری را در گیشه داشتند، “شبی که ماه کامل شد” ساخته نرگس آبیار با وجود مضمون غیر کمدی خود نه تنها با اقبال مخاطبان روبرو شد بلکه توانست دو هفته پیاپی صدرنشین جدول فروش باشد.

سرخ پوست به کارگردانی نیما جاویدی هم با اختلاف بسیار کم، پایین‌تر از ما همه با هم هستیم ایستاد، اما این اختلاف اندک فیلم سرخ پوست را اثری موفق‌تر اعلام می‌کند، زیرا این فیلم از تنها دو یا سه بازیگر چهره در خود دیده و مضمونی غیر کمدی و خاص دارد.

محمدرضا گلزار، مهران مدیری، لیلا حاتمی، ویشکا آسایش، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی، سروش صحت، حسن معجونی، مهران غفوریان، نادر فلاح، سیروس گرجستانی، علی شادمان، رضا ناجی، سیاوش چراغی پور، سام نوری، فرزین محدث، بهادر مالکی، یداله شادمانی، مهدی حسینی نیا، شیرین آقارضاکاشی، بهزاد قدیانلو، اشپیتیم آرفی، لیدا فتح اللهی، شیوا بلوچی و دانیال کاظمی نام بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

عدم تمایل مخاطبان سینما به فیلم کمال تبریزی با وجود اسامی فوق در فهرست بازیگران نشان می‌دهد که مخاطب امروز سینما شاید از آثار کمدی استقبال می‌کند، اما به نوعی به صف کردن بازیگران به شکل نمایشی واکنش عکس نشان داده و به قول معروف رو دست نمی‌خورد.

کمال تبریزی، اما شاید خود بازنده این وضعیت نداند، اما تجربه ثابت کرده که همواره بهترین داوران برای موفقیت و یا عدم موفقیت یک هنرمند و یا یک اثر مخاطبان سینما هستند، مخاطبانی که تا اینجای کار بیش از فیلم تبریزی به دو اثر خاص دیگر سینما “شبی که ماه کامل شد” و “سرخپوست” رغبت نشان داده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید