سخنگوی کمیسیون کشاورزی: کمیسیون با جدیت به دنبال مهار ملخ‌هاست

    کد خبر :559547

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر این که ملخ‌ها به عنوان یک خطر بالقوه برای کشاورزی محسوب می‌شوند گفت: کمیسیون کشاورزی با جدیت به دنبال مهار ملخ‌ها به گونه‌ای است که دیگر شاهد زاد و ولد آنها در سال آینده نباشیم.

علی ابراهیمی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده از سوی کمیسیون کشاورزی برای مبارزه با ملخ‌ها بیان کرد: در کمیسیون کشاورزی گزارش کاملی که از سوی سازمان حفظ نباتات ارائه شده بود مورد بررسی قرار گرفت که در این جلسات نمایندگان محیط زیست و منابع طبیعی نیز حضور داشتند.

وی در ادامه اظهار کرد: اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در سه مرحله بازدید میدانی از مناطقی که ملخ‌ها به آن هجوم آوردند داشتند. آن چه که امروز حائز اهمیت است تأمین اعتبارات مورد نیاز برای مبارزه با ملخ‌ها و سم و تجهیزات لازم است.

نماینده مردم شازند در مجلس تصریح کرد: برای ما مهم است که ملخ‌ها را به گونه‌ای مهار کنیم که شاهد زاد و ولد آنها در سال آینده نباشیم. چرا که اگر این اتفاق رخ دهد با فضایی که در کشور از حیث بارندگی ایجاد شده است امکان مبارزه در مرحله بعدی سخت می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: نباید اجازه دهیم تا ملخ‌ها در کشور بومی شوند. از آنجا که ملخ‌ها بیشتر در مراتع حضور دارند هنوز برآورد خسارات وارده به طور دقیق انجام نشده است، اما ملخ‌ها به عنوان یک خطر بالقوه می‌توانند به ما آسیب وارد کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید