آمریکا ایده تاسیس پایگاه نظامی دائم در لهستان را رد نکرد

    کد خبر :555544

کفیل وزارت دفاع آمریکا می‎گوید پیشنهاد رئیس‌جمهوری لهستان مبنی بر اینکه آمریکا در این کشور پایگاه نظامی دائم تاسیس کند؛ همچنان روی میز است.

به گزارش  بازتاب به نقل از اسپوتنیک، پاتریک شاناهان کفیل وزارت دفاع آمریکا می‎گوید واشنگتن هنوز ایده تاسیس پایگاه نظامی دائم در خاک لهستان که به پیشنهاد ورشو قرار است نام «قلعه ترامپ» را بر آن بگذارند؛ رد نکرده است.

وی همچنین از تعهد به تداوم ساخت پایگاه موشکی و اتمام آن طبق جدول زمانی مشخص خبر داد.

گفتنی است «آندرزج دودا» رئیس‌جمهوری لهستان به واشنگتن سفر کرده و انتظار می‎رود امروز چهارشنبه در همراهی با ترامپ بیانیه‎ای معنادار مبنی بر تقویت توانایی بازدارندگی در اروپا ایراد کند.

فایننشال تایمز نیز پیشتر گفته بود احتمالاً دودا در سفر به واشنگتن با ترامپ درباره افزایش هزار نفری نظامیان این کشور به توافق خواهد رسید.

گفتنی است در حال حاضر شمار نظامیان آمریکایی مستقر در لهستان ۴ هزار و ۵۰۰ نفر است و انتظار می‌رود توافق جدید علاوه بر افزایش نیرو شامل تقویت تجهیزات و سایت‌های آموزشی نیز باشد.

دودا در سپتامبر ۲۰۱۸ نیز به واشنگتن رفته بود تا رضایت ترامپ را برای ایجاد پایگاه نظامی دائم در لهستان جلب کند. وی حتی پیشنهاد پرداخت ۲ میلیارد دلار برای ساخت این پایگاه را مطرح کرده بود.

بهانه تقویت حضور نظامی آمریکا در اروپای شرقی، ترس از اقدامات به زعم آنها تهاجمی روسیه عنوان می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید