دنبال از نصاب انداختن هیات دولت نیستیم

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ۹:۲۲
    کد خبر :555347

عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: دولت اقدام جدید و گسترده ای را برای عملیات روانی در آستانه انتخابات مجلس شروع کرده است.

به گزارش نامه نیوز: سال انتخابات مجلس است، هر اقدامی از سوی جریان های سیاسی یا نمایندگان موافق و مخالف دولت شاید سیاسی و با هدف کسب رأی تحلیل و توصیف شود. حسینعلی حاجی دلیگانی تلاش منتقدان برای از نصاب انداختن دولت را رد می کند.

مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید.

****

در محافل رسانه ای مطرح می شود که منتقدان دولت در مجلس سعی دارند دولت را از نصاب بیاندازند، آیا این طور است؟

این حرف کاملا دروغ است. دولت اقدام جدید و گسترده ای را برای عملیات روانی و انتصابات هدفمند در آستانه انتخابات شروع کرده است.

مثلا در هر حوزه انتخابیه همچون خمینی شهر و نجف آباد که نماینده انقلابی وجود دارد، از همه طرف به انحای مختلف فشار می آورند تا آن نماینده را از صحنه خارج کنند.

برخی معتقدند اصرار شما به استیضاح آقای زنگنه سیاسی و با هدف از نصاب انداختن دولت انجام می شود، آیا این طور است؟

خیر. استیضاح آقای زنگنه کاملا اقتصادی است نه سیاسی. چون او عملا راهی را در فروش نفت می رود که کشور را به وضعیت کنونی رسانده است و برنامه ای برای دورزدن تحریم ها ندارد.

اما آقای زنگنه نظر دیگری دارد و معتقد است «برای دور زدن تحریم ها راهکارهایی را در حال اجرا دارد اما به نمایندگان نمی گوید چون لو می رود و این روش ها بی اثر می شوند».

روحیه و اخلاق آقای زنگنه همین است، همیشه فرار به جلو می کند.

روایتی مطرح است که آقای زنگنه استعفا داده اما آقای روحانی اصرار دارد او در کابینه بماند.

بعید است آقای زنگنه استعفا داده باشد ولی این را می دانم اگر همه وزرا بگویند خوب است آقای زنگنه استعفا دهد، آقای روحانی قبول نمی کند و می گوید «زنگنه شیخ الوزراست و باید در کابینه بماند».

چرا می خواهید یک وزیری را که آقای روحانی به او اعتماد دارد، از کابینه خارج کنید، این باعث ضعیف شدن دولت نمی شود؟

ما عملکرد افراد را می بینیم. البته طبق ماده 235، 236 و 237 آیین نامه داخلی جدید مجلس در مردادماه گزارش عملکرد تک تک وزرا و آقای رئیس جمهور به مجلس می آید و قرائت می شود. ما یک به یک عملکردها را بررسی می کنیم و رأی می دهیم. آن زمان مشخص خواهد شد هر کدام وزرا و آقای رئیس جمهور چه کرده است. اگر گزارش عملکرد وزیر یا رئیس جمهور، نمایندگان را قانع نکند، آن موقع استیضاح رئیس جمهور یا آن وزیر کلید می خورد. در واقع هر سال کابینه از مجلس یک رأی اعتماد جدید می گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید