واکنش آمریکا به سفر نخست وزیر ژاپن و وزیر خارجه آلمان به تهران: بین ما و متحدانمان هیچ اختلافی در جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح اتمی وجود ندارد

    کد خبر :555070

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما با متحدان خود در جلوگیری از ایران برای رسیدن به توانایی های تولید سلاح اتمی اتفاق نظر داریم.

مورگان اورتاگس روز دوشنبه به وقت محلی، نشست خبری خود را با مساله ایران شروع کرد. وی افزود: نخست وزیر ژاپن در راه تهران است و وزیر خارجه آلمان در تهران به سر می برد، هیچ اختلافی بین ما و متحدانمان در جلوگیری از ایران برای رسیدن به سلاح اتمی وجود ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: همچنین ما درباره تهدیدهای ایران در زمینه برنامه موشک های بالستیک، حمایت از تروریسم و سوء استفاده از حقوق بشر اتفاق نظر داریم.

اورتاگس گفت: ایران برخی از محدودیت های توافق هسته ای را نقض کرده است و امروزه آمریکا را تهدید می کند.

وی افزود: جامعه جهانی باید در مقابله با تهدیدهای ایران متحد شود و ایران را به خاطر توسعه برنامه هسته ای پاسخگو نگهداشته شود.

اورتاگس خروج از برخی محدودیت های برجامی را گامی بزرگ در مسیری اشتباه توصیف کرد و درباره فعالیت های سازوکار مالی موسوم به اینستکس هم گفت: واشنگتن هر شرکتی که چه در بخش نفتی و چه در دیگر بخش‌ها از فعالیت‌های ایران حمایت مالی کند، مجازات خواهد کرد.

اورتاگس اظهار کرد: ایالات متحده به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهید که در موارد تحریم، با ایران معامله کند.

وی در این نشست بار دیگر بر لزوم عملیاتی شدن ۱۲ شرط مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد و گفت تنها راه حل، رسیدن به توافقی جامع با ایران و رسیدن به ۱۲ شروطی که گذاشته‌ایم، است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید