تولید گندم در کشور به پایداری رسید

    کد خبر :548604

مجری طرح گندم کشور گفت: کشور در تولید گندم به پایداری رسیده است و امسال برای چهارمین سال پیاپی در تولید گندم به خودکفایی می رسیم.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، اسماعیل اسفندیاری پور در بازدید از پایگاه تحقیقاتی نوآورانه دیم شهرستان هشترود در استان آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب افزود: پیش بینی می‌شود امسال تولید گندم به ۱۴.۵ میلیون تن برسد که از این رقم نزدیک ۱۲ میلیون تن آن توسط دولت خریداری خواهد شد.

وی گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از دو میلیون تن گندم از کشاورزان مناطق گرم خیز کشور خریداری شده و برداشت گندم در استان‌های معتدل همچون گلستان نیز اخیراً شروع شده است.

اسفندیاری پور خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد مبالغ گندم خریداری شده در سالجاری پرداخت شده است.

وی یادآور شد: قیمت پایه تضمینی خرید گندم نان با افت ۳ درصد مفید و یک درصد غیر مفید ۱,۷۰۰ تومان و خرید گندم دوروم با همین افت پایه ۱,۷۷۰ تومان تعیین شده است که در گندم نان افزایش ۳۱ درصد و در گندم دوروم افزایش ۳۳ درصدی نسبت به سال قبل داریم.

مجری طرح گندم با اشاره به اینکه برای برخورد با قاچاق گندم در کشور، دستگاه و مسئول وجود دارد، اظهار کرد: خروج و صادرات گندم و آرد نیز ممنوع است و این امر از طریق وزارت جهاد کشاورزی به دستگاه‌های مسئول کنترل قاچاق ابلاغ شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید