لزوم ارائه آموزش‌های حقوق شهروندی به خانواده‌ها

    کد خبر :547812

‌مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده گفت: تأکید وزیر کشور بر این است که توانمندی بخشداران لحاظ شده و آن‌ها بتوانند به‌واسطه توانمندی خود در آینده پست‌های مدیریتی را دریافت کنند.

جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده با حضور فریبا نظری پورکیایی مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده و مسئولان استان قزوین در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

پورکیایی در این نشست بابیان اینکه نیازهای بانوان در شهرها با نیازهای بانوان روستا متفاوت است، اظهار کرد: باید در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این تفاوت نیازها لحاظ شود.

وی افزود: تأکید وزیر کشور بر این است که توانمندی بخشداران لحاظ شده و آن‌ها بتوانند به‌واسطه توانمندی خود در آینده پست‌های مدیریتی را دریافت کنند.

این مسئول با اشاره به‌ضرورت توجه به حقوق شهروندی تصریح کرد: زمان آموزش‌های یک‌سویه به اتمام رسیده است چراکه این رویکرد موجب برهم خوردن توازن خانواده‌ها و ایجاد شکاف بین اعضای خانواده می‌شد.

وی ادامه داد: باید در مباحث مختلف حقوق شهروندی بنیان خانواده لحاظ شود و اعضای خانواده در کنار هم آموزش لازم را در این خصوص دریافت کنند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده یادآور شد: بانوان توانایی‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف مدیریتی دارند و انتظار ما از استاندار قزوین این است که در راستای تحقق ۳۰ درصدی واگذاری پست‌های مدیریتی به بانوان همت کنند.

وی اضافه کرد: هرچند سابقه فعالیت و نوع نگاه استاندار قزوین نشان از اعتمادشان به بانوان به‌سبب توفیق در پست‌های مدیریتی دارد و انتخاب بانوان در این پست‌ها در استان قزوین پررنگ است بااین‌حال امیدواریم این روند انتصاب‌ها قوت بیشتری به خود بگیرد.

نظری‌پور در پایان از استاندار قزوین درخواست کرد به‌زودی فرمانداران معاونانی از بانوان را انتخاب کنند، همچنین پست مدیریتی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری نیز به بانوان واگذار شود که این درخواست با استقبال بانوان و موافقت ضمنی استاندار مواجه شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست عبدالمحمد زاهدی استاندار، منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری، داوود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان حضور داشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید