ربات چرخدار از سالمندان مراقبت می کند

    کد خبر :546806

شرکت نروژی رباتی چرخدار ساخته که می تواند با سرعت ۲۲ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. ربات مذکور قابلیت های مختلفی دارد که می توان از آن برای مراقبت از سالمندان استفاده کرد.

بیشتر افراد تصور می‌کنند ربات‌های جدید برای کار در کارخانه‌ها یا دفاتر اداری ساخته می‌شوند. اما به تازگی شرکت نروژی Halodi Robotics رباتی به نام EVE r۳ ابداع کرده که می‌توان از آن در خانه و برای مراقبت از سالمندان استفاده کرد.

این ربات چرخدار که می‌تواند توازن خود را به راحتی حفظ کند به وسیله دو بازوی پیشرفته قادر به انجام فعالیت‌های مختلف است. هر بازوی این ربات می‌تواند ۸ کیلوگرم بار را بلند کند. EVE r۳ با قد ۱۷۵ سانتی متر و وزن ۷۶ کیلوگرم روی دو چرخ با سرعت ۲۲ کیلومتر برساعت حرکت می‌کند.

همچنین هنگام انجام فعالیت‌های ظریف‌تر که نیازمند ثبات بیشتری است، می‌تواند روی چرخ سومی که در قسمت عقب قرار دارد نیز تکیه کند.

داخل ربات، حسگرهای مختلف از جمله دوربین‌های RealSense به سی پی یو های دوگانه اینتل متصل هستند و به آن کمک می‌کنند در محیط مسیریابی کند. این ربات به طور نیمه خودکار فعالیت می‌کند.

این ربات کاملاً خودران نیست و در عوض با مدل human-in-the-loop کنترل می‌شود. در این مدل فردی در یک مقر کنترل مرکزی از راه دور به وسیله اینترنت به چند ربات متصل می‌شود و آنها را کنترل می‌کند.

به گفته مدیر ارشد اجرایی این شرکت نروژی، ربات EVE r۳ برای کار در دانشگاه‌ها طراحی و ساخته شده است. از سوی دیگر یک نسخه ساده و ارزان‌تر ربات نیز برای افراد سالمندی ارائه می‌شود که تمایل دارند به طور مستقل در خانه‌های خود زندگی کنند.

قیمت این ربات ۱۵۰ هزار دلار اعلام شده و بارگیری نخستین محموله آن سال آتی میلادی انجام می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید