مصوبه ساماندهی مشاغل سیار لازم الاجرا است

    کد خبر :539769

عضو شورای شهر تهران از لازم الاجرا بودن مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون خبر داد.

 شهردار تهران به تازگی از وضعیت نا مطلوب برخی از نقاط ظهر گلایه کرده و گفته است: در برخی نقاط شهر وضعیت سد معبر نامطلوب است، در حالی که با اقداماتی که در نوروز انجام شد این مشکل کم رنگ شده بود. در حال حاضر اما دوباره به عقب برگشته‌ایم به عنوان مثال، اطراف متروی تئاتر شهر و چهار راه ولیعصر (عج) از این حیث شرایط بدی پیدا کرده که باید ساماندهی شوند.

این درحالی است که شورای شهر تهران اواخر سال گذشته مصوبه‌ای در خصوص ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون به تصویب رسانده بود. مصوبه‌ای که برنامه‌های عملی شهرداری برای ساماندهی دستفروشان در هفته‌های پایانی سال گذشته تأثیری نداشت.

حجت نظری عضو شورای شهر تهران و یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی در این خصوص به مهر گفت: اگر وضعیت سدمعبر بدتر شده باید از شخص آقای شهردار پرسید که چرا در این رابطه اقدامات کافی انجام نشده است.

وی ادامه داد: طبیعتاً مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون نمی‌توانست به شب عید برسد چون این مصوبه زمانی به تصویب رسید که مدت مورد انتظار در قانون برای لازم‌الاجرا شدن آن، به ایام عید نرسید اما این مصوبه در حاضر لازم‌الاجرا است.

شناسایی نقاط مناسب استقرار ون کافه‌ها

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: دو بار با معاون خدمات شهری در این زمینه صحبت کردم و از وی خواستم که به این مسئله، ورود و مصوبه را اجرایی کند چون اجرای این مصوبه در معاونت خدمات شهری متجلی می‌شود و با توجه به وجود دبیر کمیته برنامه‌ریزی و سیاستگذاری، اغلب کار مصوبه بر دوش معاونت خدمات شهری گذاشته شده است.

به گزارش مهر،نظری با اشاره به رأی زنی‌هایی که با معاونت خدمات شهری و شرکت ساماندهی مشاغل برای اجرای این مصوبه انجام شده گفت: امیدوارم خیلی زود نامه‌نگاری‌ها و مراحل اولیه اجرای مصوبه، انجام و کمیته برنامه‌ریزی تشکیل شود. همچنین طی نامه‌نگاری‌هایی به شهرداران مناطق، از آنها خواستیم که در اجرای یکی از بندهای همان مصوبه، فضاهایی را که برای استقرار دستفروشان، ون‌ها و وانت‌ها مناسب است، شناسایی و آن را معرفی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید