آزادی‌خواه: آمریکایی‌ها دنبال مصادره توانمندی های ایران هستند

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۹:۵۶
    کد خبر :539155

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برابر تشریح اثرگذار، فنی و کارشناسانه رهبر معظم انقلاب خاستگاه آمریکایی در مذاکره، مذاکره نیست بلکه مصادره است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره مفهوم درخواست مذاکره از سوی آمریکایی‌ها در شرایط فعلی با اشاره به این جملات که « مذاکره با آمریکا در شرایط عادی هم خوب نیست تا چه رسد به این شرایط. اصلا شرایط مذاکره‌ای وجود ندارد» خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در آستانه ورود جمهوری اسلامی به دهه پنجم عمر خود دنبال مصادره توانمندی‌های داخلی و بین‌المللی ایران اسلامی هستند. ایران در پایان دهه چهارم انقلاب در حوزه‌های عملی، هسته‌ای، نظامی، موشکی و پژوهشی به کشوری قدرتمند و تاثیرگذار تبدیل شد که مورد پسند آمریکا و رژیم‌های استعماری نیست. آمریکا در مذاکره شماره یک موضوع هسته‌ای را هدف قرار داد و اگر بر فرض محال این مذاکرات استمرار داشته باشد لابد سایر توانمندی‌های جمهوری اسلامی را مصادره خواهد کرد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی باید محکم از داشته‌های‌مان دفاع کنیم. مذاکره با اهلش در موقع خودش خوب است اما مذاکره با آمریکا در این برهه زمانی اصلا قابل شنیدن هم نیست چه رسد به قابل بررسی کردن.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: باید هر روز به توانمندی‌های کشورمان شاخ و برگ بدهیم تا ان‌شاءالله به کشوری قدرتمند در منطقه و جهان تبدیل شویم.

نماینده مردم ملایر در مجلس در پاسخ به این پرسش که مذاکره مدنظر جمهوری اسلامی ایران دارای چه مختصاتی است، گفت: با این ادبیات و رفتار غیرمحترمانه آمریکا، ایران واقعا هیچ مذاکره‌ای مدنظرش نیست. بله، اگر اتحادیه اروپا حاضر شود درباره نوع صادرات نفت، میزان استخراج و قیمت نفت به نحوی با جمهوری اسلامی ایران مذاکره کند که ایران بتواند علاوه بر آنکه متضرر نشود، منافعی را از امتیازات کشورهای عضو اتحادیه اروپا ببرد، می‌توان درباره مذاکره تصمیم گرفت اما این معنا از مذاکره در آمریکا به هیچ وجه صدق پیدا نمی‌کند؛ چراکه آمریکایی‌ها دنبال توانمندی‌های ماست و تضعیف این توانمندی‌ها هستند و با این رویکرد شرایط مذاکره شکل نمی‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید