خروج از برجام برابر است با بازگشت 6 قطعنامه احمدی‌نژادی

    کد خبر :530942
کارشناس مسایل بین الملل

کارشناس مسایل بین الملل گفت: چنان چه خروج از بخش‌‌هایی از برجام مغایر تعهدات پذیرفته ایران باشد، بلافاصله برجام باطل می‌شود و 6 قطعنامه احمدی‌نژادی به جای خود برمی‌گردد و ایران تحت سخت‌ترین محاصره‌های اقتصادی و احتمالا واکنش‌های خشن‌تر قرار خواهد گرفت.

«فریدون مجلسی»، کارشناس مسایل بین الملل، در گفت و گو با برنا در خصوص ادعای برخی مبنی بر “خروج ایران از بخش هایی از برجام” گفت: اینکه گفته شود ایران از قسمت‌هایی از برجام خارج می شود کلی‌گویی و تهدید تو خالی است و با منطق جور نیست. ایران می‌خواهد از کدام بخش ها خارج شود؟ این کلی‌گویی فقط تأکیدی است، با تصور اینکه طرف مقابل نگران خواهد شد. من بخش خاص، قابل خروجی در برجام نمی‌بینم.

او ادامه داد: چنان چه خروج از بخش‌‌هایی از برجام مغایر تعهدات پذیرفته ایران باشد، بلافاصله برجام باطل می‌شود و 6 قطعنامه احمدی‌نژادی به جای خود برمی‌گردد و ایران تحت سخت‌ترین محاصره‌های اقتصادی و احتمالا واکنش‌های خشن‌تر قرار خواهد گرفت. اگر هم این خروج مغایر تعهدات ایران نباشد لابد مسائل جزئی و پیش پا افتاده‌ای است که برخی از آن دم می زنند و ترتیب اثری هم داده نخواهد شد.

مجلسی تاکید کرد: مقداری به خودمان بیاییم و ببینیم اصلا برجام برای چه بوده که اکنون همکاری و هماهنگی بخش اعظم جامعه بین‌المللی را دارا است.

او گفت: ما برای مقابله با آمریکا درست نشدیم. یک کشور کوچک منطقه‌‌ای باید نیروهایش در حد مقابله با تجاوزات منطقه‌ای باشد، باید مراقب ابرقدرت‌ها بود و دٌم به تله نداد. حتی روسیه و چین ملاحظه زور و قدرت آمریکا هستند. رئیس جمهور ایران با 24 میلیون رأی انتخاب شد و قول داد که تحریم‌های دوجانبه را مانند قبلی بر می دارد، اما وقتی رئیس جمهور شد، دولت موازی همه اهداف را باطل کرد.

او بیان این جمله که”برجام برای این بود که مبادا ایران که اسراییل را تهدید به نابودی کرده این اقدام را با بمب اتم انجام دهد” گفت: در همین خصوص برجام تبدیل به این شد که ما دیگر با بمب اتمی اسراییل را محو نمی‌کنیم و تعهدات برجام را می‌پذیریم و با موشک این اقدام را خواهیم کرد. مسئله مهم این نیست که اسرائیل نامشروع و متجاوزگر است، مسئله این است که چرا ایران باید قربانی شود و راه حلی هم وجود ندارد. همسایگان عرب ما با اسرائیل علیه ایران همدست شدند و اسرائیل هم، این فرصت را بسیار غنیمت می‌شمارد برای اینکه مسئله عرب و اسرائیل را تبدیل به مسئله ایران و اسرائیل کرده است.

او در پایان افزود: آنها می خواهند ایران حامی سیاست‌های برادران عرب در برابر اسرائیل باشد نه اینکه خودش پرچم دار باشد چون این در مرحله اول، مسئله‌ای است که به فلسطینیان و عرب ها و بعد به جامعه مسلمین مربوط است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید