رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس خبر داد:

اتمام بازسازی تمام مدارس آسیب دیده در مناطق سیل زده تا مهر ۹۹

    کد خبر :529100
مناطق سیل زده

رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس گفت: در سیل اخیر کشور بیش از ۱۴۰۰ مدرسه تخریب شدند و تمام آنها تا مهر ۹۹ تحویل داده می‌شوند.

مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در همایش ملی خیرین مدرسه ساز که عصر امروز در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: ایران جز پهنه‌های سیل و زلزله خیز است، و همزمان با سیل ایران در آمریکا هم سیل به وقوع پیوست و آنها نتوانستند مدیریت بحران مناسبی داشته باشند.

وی بیان کرد: عمده آسیب به مدارس بر اثر آبگرفتگی و گل و لای وارد شده به بودند و خسارات سازه‌ای نداشتیم.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه ۱۴۸۰ مدرسه دچار آسیب شدند بیان کرد: کل رقم خسارات برای آسیب جزئی و ملی ۴۴۰ میلیارد تومان بوده است و اغلب این مدارس دچار آسیب دیدگی پیش از این در لیست تخریب بودند. تا مهر ۹۸ برای مدارس کوچک و تا مهر ۹۹ برای مدارس بزرگ نیازهای حداقلی را برای دانش آموزان در نظر می‌گیریم و توصیه وزیر این است که به طور جهادی در بازسازی و نوسازی مدارس اقدام کنیم.

رخشانی مهر بیان کرد: در زلزله و سیل اخیر، مدرسه پایگاه امداد و نجات بود و همین عامل باعث شد برای راه اندازی مدارس از ۱۷ فروردین ماه به بعد مجبور به استفاده از کانکس شویم.

وی اضافه کرد: در سیل‌های امسال ۱۴۸۰ مدرسه آسیب دیده‌اند که شامل ۴۴۴ مدرسه لرستان، ۱۱۴ مدرسه خوزستان، ۳۲۴ مدرسه گلستان، ۱۸ مدرسه فارس، ۵۰ مدرسه ایلام، ۳۵۷ مدرسه همدان، ۲ مدرسه کرمانشاه، ۱۱۳ مدرسه چهارمحال و بختیاری و ۵۸ مدرسه مازندران است.

به گزارش مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: از ۱۴۸۰ مدرسه آسیب‌دیده، ۲۱۰ مدرسه آسیب کلی و ۱۲۷۰ مدرسه آسیب کلی دیدند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم مشکل مدارس سیل‌زده حل شود، ادامه داد: در زلزله کرمانشاه ۸۷ مدرسه تخریب شد که با کمک خیرین ساخت ۱۶۰ مدرسه آغاز شد و بخشی افتتاح شده و بخشی مهر امسال افتتاح می‌شود و تلاش می‌کنیم تا مدارس جدید در مناطق سیل‌زده هم مهر ۹۹ افتتاح شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید