جدیدترین اخبار
7 اردیبهشت 1398 ساعت 12:27 اجتماعی کد خبر :527378

لزوم ایجاد رقابتی برابر بین تاکسی‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی

اپلیکیشن‌های موبایلی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از لزوم ایجاد شرایط رقابتی عادلانه میان تاکسی‌ها و تاکسی‌های اینترنتی خبر داد.

محسن پورسید آقایی صبح امروز در جشنواره تاکسیرانان تهران، با بیان این که تاکسی بیانگر شخصیت یک شهر است، گفت: مدرن بودن تاکسی و نوع پرداخت آن نشان دهنده‌ شخصیت اجتماعی شهر است و این در حالی است که گردشگران از روی وضعیت رانندگی تاکسیرانان فرهنگ اجتماعی شهر را می‌فهمند.

وی با بیان اینکه تاکسی رانان می‌توانند نماد آموزش و شخصیت یک شهر باشند، گفت: اگر تاکسیرانان قوانین را رعایت کنند مابقی رانندگان نیز قوانین را رعایت می‌کنند و تاکسی می‌تواند نماد رعایت قانون باشد و به همین دلایل است که باید به تاکسیرانی توجه ویژه‌ای کرد؛ چرا که اگر می‌خواهیم شهری به دور از آلودگی و قانون مدار داشته باشیم باید سرمایه‌گذاری‌های زیادی در این حوزه انجام دهیم و نوک پیکان فرهنگ سازی باید توجه به تاکسی‌رانان باشد.

وی با اشاره به درد و دل‌ها و دغدغه‌های رانندگان تاکسی با بیان این که من این دغدغه‌ها را مطرح می‌کنم تا فکر نکنید ما نمی‌دانیم و در حق‌تان اجحاف می‌شود، گفت: این روزها شاهد ایجاد یک نظام تاکسیرانی غیر رسمی به عنوان تاکسی‌های اینترنتی هستیم که شرایط‌شان برای رقابت یکسان و برابر نیست.

وی با بیان اینکه اغلب تاکسی‌های اینترنتی معاینه فنی ندارند و این در حالی است که تاکسی‌ها مجبور هستند هر سه ماه یک بار معاینه فنی بگیرند، گفت: تاکسی‌های اینترنتی به هیچ وجه به قوانین احترام نمی‌گذارند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه ما تاکسی‌های بالای 10 سال را فرسوده اعلام می‌کنیم اما متأسفانه به دلیل عدم وجود قوانین در کشور دچار یک رها شدگی تاکسی‌های اینترنتی هستیم و هیچ ارگان نظارتی بر روی آنها نظارت ندارد، گفت: فقط به نام اشتغال به هر قیمتی حاضرند که آنها فعالیت کنند.

وی با بیان این که ما در تاکسی به کلاس خودرویی الزاماتی داریم، گفت: در حالی که ما پراید را از سیستم تاکسی‌رانی حذف کردیم، اما تاکسی‌های ایتنرنتی عمدتاً از پراید استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه درخواست همه تاکسیرانان این است که شرایط رقابتی عادلانه و برابر باشد، گفت: نمی‌شود در یک سوی شهر مقررات سخت گیرانه داشته باشیم و برای بخش دیگر بی‌قانونی را شاهد باشیم.

وی با بیان این که متأسفانه نوسازی تاکسی‌ها صفر شده است، گفت: بدون نوسازی تاکسی‌ها نمی‌توانیم شخصیت اجتماعی را در شهر ایجاد کنیم و اگر قرار باشد شهری مدرن و پاک داشته باشیم باید قوانین و مقررات را برای همه به یکسان اجرا کنیم.

Ad

Ad
Ad

روی خط خبر

  • همکاری کامل پلیس و سامانه سیمفا
  • ظریف از «قلب آسیا» چه ارمغانی با خود آورد؟
  • سازمان تجارت جهانی: خسارت به مشاغل و رشد اقتصادی جهان با افزایش موانع تجاری
  • جزئیات اجزای پایه پولی در مرداد
  • ذوق‌زدگی صهیونیست‌ها از پیروزی جانسون و شکست کوربین در انتخابات انگلیس
  • تصویب قطعنامه روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل در زمینه کنترل تسلیحات
  • کدخدایی: فرایند بررسی صلاحیت‌ها در هیأت‌های اجرایی آغاز شده است
  • دولت به جای پیگیری برجام، اقتصاد مقاومتی را در بودجه 99 دنبال کند
  • چه کنیم تا ثبت نام موفقی در سایت ایران خودرو داشته باشیم؟
  • دژپسند: در برابر تحریم، راهی جز «تقویت تولید» نداریم
  • رصد لحظه به لحظه وضعیت بیماری آنفلوانزا در مدارس سراسر کشور
  • آژانس بین المللی انرژی: ذخایر نفت جهان سال آینده 700 هزار بشکه افزایش می یابد
  • کاهش ارزش دلار به کمک طلا آمد
  • «نقد سینما» سراغ سلبریتی‌ها می‌رود
  • نقدینگی به 2076 هزار میلیارد تومان رسید
  • آغاز رسمی فستیوال فیلم‌های ایرانی در ویتره فرانسه
  • رانت 82 هزار میلیاردی دولت به وارکنندگان با ارز ارزان
  • چرا محور کندوان یک‌طرفه نشد؟
  • یک هفته با آثار ناصر چشم آذر در شبکه نمایش
  • برنامه‌ریزی برای افزایش 48 میلیارد دلاری صادرات به کشورهای همسایه
  • درخواست محاکمه «زنگنه» از سوی دانشجویان در نمازجمعه تهران
  • کویت: نمی‌خواهیم ایران تحت تحریم باشد
  • بررسی بسته معیشتی تاکسیرانان در تنظیم بازار وزارت صمت
  • انفجار مهیب در آلمان با 25 مجروح
  • روسیه: آزمایش موشک بالستیک توسط آمریکا نگران‌کننده است
  • قیمت نفت با بروز نشانه‌های مثبت در توافق تجاری آمریکا و چین افزایش یافت
  • پنجمین موزه روان‌پزشکی دنیا در تهران
  • افت شاخص رفاه اجتماعی با وجود سیاست‌ حمایتی دولت
  • خبرهای خوش وزیر «صمت» از تاشکند؛ از تعرفه‌های ترجیحی تا توافقات ریلی و جاده‌ای
  • حزب داوود اوغلو، رقیب اردوغان، رسما آغاز به کار کرد
  • Ad