دیدار سرپرست سفارت افغانستان در کشورمان با نمایندگان مهاجران آسیب دیده از سیل اخیر

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ ۱۷:۳۰
    کد خبر :520405
سفارت افغانستان

احمد هارون نجم پور، سرپرست سفارت جمهوری اسلامی افغانستان با جمعی از علماء و نمایندگان مهاجران افغان در ایران که برای کمک به مهاجران آسیب دیده از سیل، به استان گلستان ایران سفر کرده بودند؛ ملاقات کرد.

در این دیدار که با حضور میرانورشاه غفاری مستشار و کنسول، خانم فاطمه تالقانی رایزن اول، نجیب الله سلطان زوی رایزن دوم و همچنین سید ابراهیم حجاری مسول مهاجرین سفارت برگزار شد، مولوی صاحب عتیق الله شریفی در رابطه با سفر هیئت به مناطق آسیب دیده و دیدارهای مردمی وی گزارش مختصری ارائه کرد.

در این دیدار همچنین هر یک از اعضای منتخب هیئت از جمله حاج آقای ناطقی و مولوی صاحب یحیی نیز گزارش‌های خویش را در رابطه با دیدارهایشان با مردم و مسئولان ذیربط جمهوری اسلامی ایران در منطقه آسیب دیده به همراه نکات مورد نظر، نحوه کمک رسانی و الزامات مد نظر خویش، ارائه کردند.
هارون نجم پور سرپرست سفارت افغانستان در تهران نیز در این دیدار از پیگیری‌ها و همدری نمایندگان جامعه مهاجر افغان با مردم مهاجر آسیب دیده تشکر کرد و آن را اقدامی قابل قدر و ارزشمند بر شمرد.
وی افزود: اجر این اقدام نیک را ان شالله خداوند متعال به شما خواهد داد.
سرپرست سفارت افغانستان خاطرنشان کرد: این اقدام نشان دهنده همبستگی و وحدت ملی ماست که همه مردم ما برای کمک به یک قشر مشخص آسیب دیده دست به کار شده‌اند. چنین حرکت‌هایی گویای حفظ ارزش‌های اسلامی و برادری میان ملت ماست و ما به آن می‌بالیم.
وی همچنین گفت: سفارت برای هر گونه کمک و همکاری با هیئت مذکور آمادگی دارد و امید است که با هماهنگی و همکاری میان نمایندگان مهاجرین، اقدامات لازم به گونه‌ای اصولی مدیریت شود و سفارت همچون گذشته در این زمینه نیز با تمام توان در کنار مهاجرین خواهد بود.

به گزارش ایسنا، لازم به ذکر است که یک هیئت از دیپلمات‌های سفارت افغانستان با همراهی نمایندگان اقشار مختلف جامعه مهاجر افغان در ایران شامل علما، روحانیون و نهادها و تشکل‌های مردمی، مذهبی و فرهنگی برای بررسی وضعیت مهاجرین آسیب‌دیده از سیلاب‌های اخیر به استان گلستان سفر کرده بودند که قرار است کمک‌های لازم را برای مهاجرین افغان آسیب دیده، جمع آوری و ارسال کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید