جدیدترین اخبار
11 مرداد 1399 ساعت 09:34 پزشکی و سلامت کد خبر :735340

5 قدم برای جلوگیری از پرخوری احساسی در دوره کرونا

5 قدم برای جلوگیری از پرخوری احساسی در دوره کرونا پرخوری احساسی, گرسنگی کاذب

پرخوری احساسی از نوعی بروز احساسات است که ممکن است در برخی به علت نگرانی، اضطراب یا استرس رخ دهد. در دوران کرونا به علت فشارهای احساسی و اقتصادی ممکن است احساسات ذکر شده بیشتر به سراغ‌مان بیایند که موجب میل به پرخوری در ما می‌شوند. زمان‌هایی که شما احساس گرسنگی کاذب دارید از این نوع بروز احساسات است.

۱. قلق خود را بدانیم
اولین قدم برای مهار کردن پرخوری احساسی این است که نگذاریم احساسات بر ما غلبه کنند. اگر موقعیتی برای ما استرس‌زا، دلهره‌آور و نگران‌کننده است متوجه عواقب آن بر بدن خود باشیم و آن موقعیت را ترک کنیم. گرسنگی واقعی اثرات واقعی فیزیکی دارند، مانند ترشح بزاق دهان، ترشح اسید و صداهای معده.

۲. گرسنگی کاذب را بشناسیم
وقتی گرسنه هستید از خودتان بپرسید چرا گرسنه هستم. اگر شما چند دقیقه پیش غذا خوردید و پس از سیر شدن باز احساس گرسنگی می‌کنید، این احساس کاذب است. سعی کنید در این مواقع سعی کنید خود را آرام کنید. حواس خود را از عواملی که باعث اضطراب و نگرانی در شما شده پرت کنید.

۳. برنامه غذایی برای خود بچینیم
بهتر است به ذهن خود الگوی غذای مشخصی را بدهید. برای خود غذاهای اصلی و میان‌ وعده‌ها را متناسب با الگوی غذایی عادی خود مشخص کنید. فکر و خیال درباره این بیماری (کرونا ویروس) از نوع ترس است و گاهی موجب سوخت و ساز بی رویه در مغز ما می‌شود. بهتر است در برنامه‌ریزی برای غذاهای خود حواستان به قند خون نیز باشد.

۴. تا رفع مشکل اصلی چه بخوریم؟
تا زمانی که ما در کنترل احساسات خود موفق نشدیم، بهتر است از غذاهای فیبردار (غذاهایی که حجم زیاد و کالری کمی دارند) استفاده کنیم. مانند کاهو، سبزی، هویج، کرفس، کدو و دیگر مواد غذایی که چاق کننده نخواهند بود.

۵. با خود مهربان باشیم
همه فشارهای احساسی وارده بر ذهن و بدن شما اذیت کننده هستند. ما نباید خود را به خاطر اتفاقاتی که نقشی در به وجود آمدن‌شان نداشتیم مقصر بدانیم. به خود زمان دهید تا بتوانید با شرایط کنار بیایید. از موضوعاتی که در حال روحی شما اثر می‌گذارند به راحتی نگذرید. به فاکتورهایی که بیشتر در شما اثرگذار هستند توجه ویژه داشته باشید و راه مقابله با آن را یاد بگیرید. در برخی مواقع صحبت کردن با یک دوست یا مشاور شرایط را بهتر می‌کند.

منبع: ایرنا

Ad

روی خط خبر

  • تکرار اظهارات خصمانه نتانیاهو علیه ایران
  • صادق زیباکلام بازی را باخت، آنهم مجانی!
  • رامبد جوان ساخت خندوانه جدید را آغاز کرد
  • نمایشگاه مجازی کتاب تهران به مدت دو روز تمدید شد
  • سهام آسیا اقیانوسیه رشد کردند
  • قیمت نفت خام با گسترش محدودیت‌های قرنطینه‌ای افت کرد
  • تیراندازی در ایندیاناپولیس ۶ کشته برجای گذاشت
  • قیمت جهانی طلا رشد کرد/ هر اونس ۱۸۵۸ دلار
  • خودرو در بازار به زیر قیمت کارخانه رسید/ افت ۱۲۰میلیون تومانی چینی‌ها
  • توقیف نفتکش ایرانی توسط اندونزی
  • پرستاران بیمارستان میلاد بازهم تجمع کردند
  • تأیید برخورد فیزیکی نماینده مجلس با سرباز راهور
  • یارانه نقدی دوبرابر می‌شود/حقوق سربازان یک‌ میلیون و۸۰۰ هزارتومان
  • حملۀ دزدان دریایی به کشتی ترکیه/ یک تن کشته و ۱۵ ملوان ربوده شدند
  • صعود ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در پایان معاملات
  • جهانگیری: صنعت نفت، گاز و پتروشیمی تحریم‌ها را بی‌اثر کرد
  • دستگیری 2 هزار نفر در تظاهرات ضددولتی در مسکو/ عکس
  • انفجار در کلیسایی در لس‌آنجلس آمریکا
  • «دهقان فداکار» 13 ساله این بار در جغتای خراسان رضوی
  • وزیر بهداشت: در روزهای آینده اولین بخش واکسن وارداتی کرونا را از منابع مطمئن وارد خواهیم کرد
  • رئیس صداوسیما: به دلیل اظهارات نسنجیده مهمان شبکه چهار از رییس جمهور عذرخواهی می‌کنم
  • پلیس آمریکا با خودرو شاسی بلند از روی مردم رد شد/ فیلم
  • 30 فرمان ضربتی جو بایدن برای ترامپ‌زدایی
  • رئیس کل سازمان خصوصی سازی منصوب شد
  • تمدید محدودیت سفر به لندن تا پایان بهمن‌
  • واکسن آمریکایی کرونا باز هم تلفات داد
  • قیمت سکه، طلا و ارز 99.11.05
  • بهار نفت ایران، امیدواری یا توهم/ بایدن بازار ایران را گلستان می‌کند؟
  • نرخ رسمی همه ارزها ثابت شد
  • بانک مرکزی: از امروز 5 بهمن تراکنش‌های بدون کد یا شناسه ملی برگشت می‌خورند
  • Ad