سری به شورا بزنید و پیمانکاران طلبکار را ببینید

    کد خبر :491661
پیمانکاران طلبکار

همه گزارش‌هایی که از بخش‌های مختلف به شورا می‌رسد تایید می‌کند که شهرداری تهران بدهکار است. ایشان اگر روز‌های یکشنبه و سه‌شنبه سری به شورای شهر بزنند حتما پیمانکاران طلب‌کار را ملاحظه می‌کنند. این پیمانکاران دیروز طلبکار نشده اند و پیگیر مطالبات معوق مانده از سال ۹۳ به بعد هستند

از شهرداری رانده و از ریاست جمهوری مانده؛ قالیباف، اما به این سادگی‌ها پا پس نمی‌کشد. او همه توان خود را به کار گرفته و می‌خواهد به هر ترتیب که شده به صدر اخبار و مهم‌تر از آن، معادلات قدرت بازگردد. به قدر کفایت پول و رسانه دارد، اما هیچ چیز اثرگذاری رسانه ملی را ندارد. همین است که «بدون توقف» را تریبون کرده و علیه مدیران جدید پایتخت حرف می‌زند. حرف‌هایی که این روز‌ها با واکنش‌هایی صریح و قاطع همراه شده است.

خاطر حناچی از صحت آنچه تا کنون در مورد تخلفات و بدهی‌های دوران قالیباف گفته شده، آسوده‌تر از آن است که بد به دل آورده و درگیر این دعوای زرگری شود. او مثل محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران فکر نمی‌کند و قصد ندارد که پی انتشار اسناد و گزارش‌های مربوطه را بگیرد. هدفش جلوگیری از به حاشیه رفتن فعالیت شهردای است یا ممانعت از بهره‌برداری سیاسی قالیباف، خیلی فرق نمی‌کند. خودش گفته که ترجیح می‌دهد کار خود را کرده و وارد این مباحث نشود. شورای شهری‌ها و فعالان سیاسی در جریان متبوع او، اما جور خونسردی آقای شهردار را می‌کشند و پاسخ‌های لازم را می‌دهند.

زهرا نژادبهرام یکی از آن‌ها است و در گفتگو با «آزادی» تاکید کرد: «همه گزارش‌هایی که از بخش‌های مختلف به شورا می‌رسد تایید می‌کند که شهرداری تهران بدهکار است. ایشان اگر روز‌های یکشنبه و سه‌شنبه سری به شورای شهر بزنند حتما پیمانکاران طلب‌کار را ملاحظه می‌کنند. این پیمانکاران دیروز طلبکار نشده اند و پیگیر مطالبات معوق مانده از سال ۹۳ به بعد هستند».

وی افزود: «در یادداشت دیگری هم نوشتم که شهرداری تهران تنها در یک مورد، ۳۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار است و وقتی بدانیم شهرداری طی یکسال و نیم اخیر وامی دریافت نکرده است روشن می‌شود که این بدهی متوجه مدیریت دوره آقای قالیباف است».

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه هدف احتمالی قالیباف از طرح مباحث اخیر چیست؟ گفت: «قصد ندارم در مورد اهداف آقای قالیباف از طرح این اظهارات گمانه زنی کنم و به نظرم هدفشان روشن است. با این حال خوب است اگر از خودش بپرسید و او هم باید در این باره پاسخگو باشد. باید بگوید چطور در مورد موضوعی که مبتنی بر سند و مدرک اینطور ادعا می‌کند.»

نژاد بهرام همچنین در مورد اینکه چرا شهرداری تهران با انتشار گزارش‌ها و اسناد موجود به این بحث خاتمه نمی‌دهد، گفت: «فکر می‌کنم صحبت آقای حناچی مبنی بر اینکه کار خودمان را می‌کنیم به این معنا است که تلاش می‌کنند اجازه ندهند فعالیت‌های شهرداری به حاشیه برده شود. البته من شخصا فکر نمی‌کنم که ورود به این بحث به حاشیه رفتن باشد. بهتر است که بخش‌های دیگر این موضوع را پیگیری کنند و بخش اجرایی مدیریت شهری درگیر این مباحث نشود. این مساله را ما طرح نکرده‌ایم، اما حالا که آقای قالیباف طرح کرده، باید پاسخ دهیم.»

وی در پاسخ به اینکه مشخصا کدام بخش‌های مسئول پاسخگویی در این خصوص هستند و نقش شورا در ختم این غائله چیست، گفت: «شورا نظارت می‌کند، اما اسناد اجرایی دست شهرداری است. تا جایی که می‌دانم زمان آقای نجفی ۱۲ نامه در این باره خطاب به قوه قضایی نوشته شده بود. این نامه‌ها در حال پیگیری است. ما نیز به قوه قضاییه اعتماد داریم و معتقد هستیم که حتما مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. باید منتظر ماند و دید که نتیجه بررسی آن‌ها چیست. به هر ترتیب قوه قضاییه باید به این نامه‌ها پاسخ دهد. اگر نیاز به مدارک بیشتر باشد هم باید بگویند و شهرداری در اختیار این قوه قرار دهد.»

وی تصریح کرد: «رویکرد شورای شهر حل مساله است و ما می‌خواهیم اداره شهر در مسیر درست باشد و مشکلات مردم حل شود. همه چیز روشن است و مردم خود می‌بیندند که چه اتفاقی افتاده است. اسناد آن نیز هم در شهرداری موجود است، هم در اختیار آقای قالیباف و دوستانشان است. اگر ندارند و تمایل دارند نیز می‌توانند مراجعه کنند و اسناد را مشاهده کنند. این مساله چیزی نیست که در مورد آن بدون سند صحبت کنیم.»

عضو شورای شهر تهران افزود: «آقای قالیباف مساله‌ای را طرح کرده‌اند و باید به آن پاسخ داد. پاسخ را نیز هم آقای هاشمی در جلسه شورا دادند و هم آقای میرلوحی در تذکر خود. ما آمادگی داریم که هر وقت آقای قالیباف بخواهد اسناد را در اختیارشان قرار دهیم.»

نژاد بهرام در پایان به اشاره به اینکه سرعت رسیدگی به این پرونده در حیطه اختیارات قوه قضاییه است، گفت: «درخواست داریم که توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند تا انشالله ختم به خیر شود.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید