توافق ائتلاف آمریکا و داعش

    کد خبر :485363
ائتلاف آمریکا و داعش

شبکه المیادین لبنان گزارش داد که ائتلاف آمریکا و شبه نظامیان کرد تحت امر این ائتلاف با گروه تروریستی داعش بر سر خروج عناصر این گروه از شرق سوریه به توافقی دست یافته‌اند.

به گزارش بازتاب به نقل از العالم، شبکه «المیادین» لبنان شامگاه شنبه (۲۰ بهمن) از توافق ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا با گروه تروریستی داعش در شرق سوریه خبر داد.

این شبکه به نقل از مخالفان دولت سوریه گزارش داد که ائتلاف آمریکا و شبه نظامیان تحت امر آن موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» با عناصر باقی‌مانده داعش در شرق سوریه به توافق رسیده‌اند که این عناصر کرانه شرقی رود فرات را ترک کنند.

بر اساس این گزارش، داعش روند شمارش عناصر و تجهیزات خود در شرق فرات را شروع کرده ولی هنوز معلوم نیست که بعد از اتمام این روند، آن‌ها به چه مقصدی خواهند رفت.

این شبکه احتمال داد که عناصر داعش به همراه تجهیزات خود به صحرای الانبار عراق یا صحرای «التنف» واقع در شرق سوریه که تحت اشغال نیروهای آمریکایی است، منتقل شوند.

مطابق این توافق، زخمی‌های داعش از منطقه شرق فرات خارج و درمان خواهند شد و برخی از اسرای داعش تحویل آمریکا داده خواهند شد.

این توافق ساعاتی پس از آن به رسانه‌ها درز کرد که مسئولی در بین نیروهای دموکراتیک سوریه از آغاز حمله این نیروها با پوشش هوایی آمریکا به آخرین منطقه تحت اشغال داعش در کرانه خاوری رود فرات خبر داد.

آخرین منطقه تحت اشغال داعش در شرق سوریه منطقه «باغوز» است که اخیرا شمار زیادی از غیرنظامیان سوری و عراقی توانسته‌اند از دست داعش در این منطقه فرار کرده و به سمت مناطق امن منتقل شوند.

ائتلاف موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در سال ۲۰۱۴ بعد از آن که عناصر این گروه تروریستی مناطق زیادی از سوریه و عراق را به اشغال خود درآوردند، به رهبری آمریکا و مشارکت کشورهای عربی و غربی تشکیل شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید