یک مقام مسئول درسازمان غذا و دارو: تخلفات داروخانه ای پیگیری می شود

مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امورحقوقی سازمان غذا و دارو گفت: تخلفات داروخانه ای پیگیری می شود و در صورت اثبات تخلف، فرد متخلف مشمول تعلیق پروانه داروخانه، جریمه و در مواردی نادر نیزحبس، می شود.

دکترشهریار اسلامی تبار افزود: در صورت بروز هرگونه تخلفی اعم از عدم حضور مسئول فنی، ارائه داروی بدون نسخه یا قاچاق و تقلبی و گرانفروشی اصناف، انجمن های مرتبط و نظام پزشکی تخلفات را بررسی می کنند.
وی بیان داشت: این تخلفات بنا به تخلف صورت گرفته در محاکم قضایی و شبه قضایی مانند محاکم عمومی و تعزیرات حکومتی، رسیدگی می شود که در صورت اثبات تخلف، فرد متخلف مشمول جرائمی خواهد شد.
وی با اشاره به ارائه دو نوع خدمت الکترونیکی وحضوری به متقاضیان دارو در داروخانه ها، گفت: در نوع اول پزشکانی که مجاز به تجویز نسخه الکترونیکی هستند بیمار را به داروخانه های مجهز به این سیستم ، هدایت کرده و از این طریق داروی آنها تامین خواهد شد.
سردار دهقان درتشریح ارائه خدمات حضوری داروخانه افزود: برخی داروها بدون نسخه ارائه شده و برخی دیگر، تحویل دارو مشروط به ارائه نسخه است؛ این کار لزوما با حضور و تائید مسوول فنی دارو انجام شده و حتما توضیحات و تذکرات ضروری مصرف به متقاضی یادآوری می شود.
اسلامی تبار گفت: تحویل دارو در داروخانه های خاص و تحت مراقبت های ویژه نیز با دستورات خاصی انجام می شود.
وی تاکید کرد: در تمام این شیوه های خدمت دهی داروخانه ها موظف به رعایت اصول و ضوابط تعریف شده در قانون هستند.
وی یادآورشد: رسیدگی به تخلفات به عهده اصناف و انجمن های مرتبط و نظام پزشکی بوده و معاونت های غذا و داروی دانشگاه مسئولیت نظارت به انجام صحیح آن را عهده دار هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید