حمایت از اهالی قلم جوان وظیفه خانواده نشر است

    کد خبر :45198

مدیر انتشارات اشاره می‌گوید: همه ما از وزیر و حروف چین، صفحه بند، ناشر، نویسنده، مترجم و… از خانواده نشر هستیم و باید با همراهی و مساعدت هم دست اهالی قلم جوان و تازه کار را نیز بگیریم.

علی داودی، مدیر انتشارات اشاره در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا‌، گفت: با توجه به وضعیت کتاب در جامعه امروزی، برگزاری بزرگداشت‌ها و مراسمی برای تکریم اهل قلم در حوزه‌های مختلف فرهنگی جرقه امید را در دل آنها زنده نگه می‌دارد.

داودی ادامه داد: برگزاری نشست هایی تحت عنوان رونمایی و نقد و بررسی کتاب که در مراکز مختلف برگزار می‌شود، نیز از جنبه‌های توجه به کتاب و نویسنده و مترجم آن است.کسانی که در حوزه فرهنگ کار می‌کنند جنبه اقتصادی و تجاری برایشان در اولویت نیست، بلکه عشق به کتاب و مطالعه آنها را در این مسیر پایدار نگه داشته است که می‌تواند با بزرگداشت‌ها و مراسم‌های مختلف به گونه‌ای به آنها توجه کرد. به عبارتی باید فضای کار برای نویسندگان و مترجمان و همه فعالان فرهنگی کشور مساعد شود تا مشکلاتی که این گروه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، از بین رود.

داودی عنوان کرد: همه ما از وزیر و حروف چین، صفحه بند، ناشر، نویسنده، مترجم و… از خانواده نشر هستیم و باید با همراهی و مساعدت هم دست اهالی قلم جوان و تازه کار را نیز بگیریم.

این ناشر با بیان اینکه وظیفه و رسالت اهالی قلم در دنیای امروز با توجه به ظهور تکنولوژی و ابزارهای ارتباطی مختلف، سنگین تر می شود، گفت: نویسندگان و مترجمان ما باید نیازهای نسل جوان ما را بشناسند و آثاری متناسب با نیاز آنها تولید کنند. به این شیوه تعداد کتابخوان ها جامعه و میزان مطالعه هم افزایش پیدا می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید