بزرگترین منبر جهان ساخته می‌شود

    کد خبر :44960

ساخت قاب تابلو خاتم مزین به نام حضرت فاطمه زهرا (س) و سه بانوی بزرگ دیگر عالم، حضرت خدیجه کبری، آسیه و مریم انجام می‌پذیرد. همچنین بزرگترین منبر جهان اسلام برای جایگاه پیامبر اسلام (ص) با خاتم ساخته خواهد شد.

هادی چابک – هنرمند پیشکسوت، طراح و ایده پرداز خاتم کاری با اشاره به اینکه آغاز طرح ساخت « قاب تابلو خاتم مزین به نام مبارک حضرت فاطمه زهرا (س)» را در زمان زیارت خانه این حضرت در سفر حج نیت کرده است، گفت: هدف من ثبت نام این بزرگواران با یک هنر ایرانی برای سالهای سال و نسل‌های آینده است. در این دنیای مدرن که تکنولوژی و مدرنیته هر روز پیشرفت می‌کند؛ این کار با این وسعت که تا به امروز کمتر انجام شده؛ باقی خواهد ماند و به عنوان یک اثر برای آیندگان خواهد ماند.

این هنرمند شیرازی ادامه داد: دراین پروژه 3 نفر بطور مستقیم یک سال است که بطور مدوام؛ 8 تا 10 نفر هم به شکل غیرمستقیم مشغول بکار هستند این امر خود نوعی کارآفرینی و شغل مستمراست، که اگر همراهی و حمایت‌های مسئولین ادامه پیدا کند، به یاری خدا در پروژه های دیگر حتی تعداد شاغلان بیشتر هم خواهد شد.

وی گفت: این قاب با ابعاد 8 متر و 40 سانتی متر در 7 متر، قاب تابلویی وسیع است که در هرضلع قاب نام یکی از بانوان مطهره با منبت ومعرق برجسته نگاشته شده و سپس با گره‌های برجسته خاتم و فیروزه کوبی تزیین و در نهایت روی معرق‌ها تذهیب انجام می‌شود.در این قاب تابلو 50مترمربع خاتم شیراز و اصفهان و 3 مترمربع صدف و ملیله کاری در گوشه‌های اتصال قابها به هم استفاده می‌شود.

به گفته چابک چند سطحی و حجم دار بودن این قاب یکی دیگر از خصوصیات بارز آن است، همچنین در ادامه در نظر داریم به یاری خدا بزرگترین منبر جهان اسلام را برای جایگاه پیامبر اسلام (ص) با خاتم بسازیم که امیدوارم با یاری خدا و رسول الله در آن پروژه نیز موفق باشیم.

هنرمند خاتم کاری کشورمان که آثارش دارای مهر اصالت یونسکو، نشان ملی و دارای مدرک درجه 2 هنری است، بیان کرد: هزینه این کار کاملاً شخصی بوده و تاکنون نزدیک به 400 میلیون برای بنده هزینه داشته که به یاری خدا و توجه خود این بزرگان با تامین مالی در حدود 5 ماه دیگر کل کار به اتمام می‌رسد و آن زمان به صلاحدید مسئولین سازمان و معاونت صنایع دستی می‌توان آن را در هر مکان و نقطه ای که در نظر داشته باشند نصب کرد.

چابک ضمن تشکر از حمایت‌های معنوی معاونت صنایع دستی کشور و همچنین در اختیار قرار دادن فضای کارگاهی به این پروژه عظیم از سوی معاونت صنایع دستی تصریح کرد: صنایع دستی کشور ما از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است، چه از لحاظ کارآفرینی و اشتغال، چه از نظر صدور مفاهیم فرهنگی و تمدنی و حضور در کشورهای منطقه و جهان، من از همه هنرمندان و صنعتگران می‌خواهم که به این نکات بیشترتوجه داشته و برای تحقق آن بکوشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید