قتل عام خانوادگی در یک منطقه توریستیِ ژاپن

  • حوادث
  • چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ۱۴:۴۲
    کد خبر :429412

پلیس ژاپن اجساد هفت تن را که تصور می‌شود در یک کشتار جمعی وحشیانه به قتل رسیده‌اند در یک منطقه کوهستانی توریستی مشهور در این کشور کشف کرده است.

اجساد شش تن از قربانیان که تصور می‌شود پنج نفر از آنان اعضای یک خانواده هستند در یک خانه روستایی در منطقه کوهستانی “تاکاچیهو” واقع در استان جنوب غربی “میازاکی” این کشور و همچنین جسد قربانی هفتم در نزدیکی پلی در همان اطراف کشف شده است.

پلیس ژاپن هم اکنون تحقیقات ویژه قتل را در مورد این پرونده آغاز کرده است. طبق برخی گزارشات مالک ۷۲ ساله خانه روستایی مذکور، همسر ۶۶ ساله اش، نوه ۷ ساله شان و آشنای خانوادگی آن ها که مردی ۴۴ ساله بوده در میان قربانیان این حادثه بوده‌اند.

هفتمین فرد که به نظر می رسد از روی پل به داخل رودخانه سقوط کرده یا خود را به پایین پرتاب کرده احتمالا پسر ۴۲ ساله خانواده قربانی است که پس از برداشتن خودروی خانواده پس از رانندگی حدود ۳ کیلومتر خود را به پل رسانده است. گفته های منابع محلی حاکی از آن است که آشنای خانوادگی ۴۴ ساله برای کمک به حل یک اختلاف خانوادگی این خانواده را ملاقات کرده است.

یکی از بستگان این خانواده پس از بی پاسخ ماندن تماس های مکررش با خانواده مزبور، موضوع را به پلیس اطلاع داده و پلیس نیز پس از مراجعه به این خانه روستایی با صحنه وحشتناک قتل مواجه می شود.

طبق اعلام پلیس، آثار جراحات بسیاری با چاقو بر اجساد برخی از این قربانیان مشهود بوده است. جسد یک زن در خارج از خانه روستایی و جسد پنج تن دیگر در داخل خانه کشف شده است.

گزارش کشتار جمعی اخیر باعث افزایش نگرانی ها در روستای “تاکاچیهو” با ۱۲ هزار سکنه شده است که به دلیل مناظر دیدنی، بهارخواب های مشهور آن، برقراری آیین سنتی ژاپن “شینتو” در آن و نزدیکی به منطقه توریستی دره “تاکاچیهو” محبوبیت بسیار دارد. پلیس به ساکنان این روستا هشدار داده که از تردد تنهای کودکان در روستا ممانعت کنند.

وقوع چنین کشتارهای جمعی در ژاپن که یکی از امن ترین کشورهای جهان به شمار می رود، بسیار نادر است. با توجه به قوانین سخت‌گیرانه درمورد اسلحه گرم در ژاپن، حملات با سلاح گرم در این کشور تقریبا بی سابقه است اما در برخی موارد حملات جمعی با چاقو رخ می دهد.

برای مثال در سال ۲۰۱۶ میلادی فردی ۲۶ ساله که کارمند سابق یک مرکز نگهداری از معلولان بوده با چاقو به این مرکز در “ساگامیهارا” واقع در جنوب “توکیو” حمله کرد. این فرد که طبق برخی گزارش ها پیشتر اعلام کرده بوده می‌خواهد افراد معلول را “نابود” کند در این حمله ۱۹ تن را کشته و ۲۷ تن دیگر را زخمی کرد.

به گزارش ایسنا،در سال ۲۰۰۸ میلادی نیز فردی ابتدا با کامیون جمعیت حاضر در مرکز “توکیو” را زیر گرفته و سپس با چاقو به حاضران در محل حادثه حمله کرد.

به گزارش نیوزویک،‌ هم چنین در سال ۲۰۰۱ میلادی مردی که سابقه بیماری روانی داشته به زور وارد یک دبستان در “اوساکا”ی این کشور شده و هشت کودک را که همگی بین ۶ تا ۸ ساله بودند با چاقو زخمی کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید