روسیه مواضع عاملان حمله حلب را بمباران کرد

    کد خبر :426788

وزارت دفاع روسیه از حمله هوایی این کشور به مواضع عاملان حمله شیمیایی اخیر حلب خبر داد.

به گزارش جوان، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد جنگنده هایش به تروریست‌هایی که عامل حمله شیمیایی شهر حلب بوده اند، حمله هوایی کرده اند.

خبرگزاری‌های روسی به نقل از «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه، اعلام کرد حملات این کشور تمام مواضع تروریست‌ها را تخریب کرده اند و روسیه پیش از حمله به تروریست‌ها در تماسی تلفنی ترکیه را از انجام این عملیات آگاه کرده بود.

مسکو اوایل روز یکشنبه معارضان را به مسموم کردن ۴۶ نفر از جمله ۸ کودک متهم کرد. این در حالیست که خبرگزاری سانا اعلام کرده است ۱۰۷ نفر در این حمله مجروح شده اند.

روز گذشته گروه‌های تروریستی محله «الخالدیه» در حلب سوریه را با راکت‌های حاوی گاز کلر هدف قرار دادند. دستکم چهار کودک در اثر این حمله شیمیایی و استنشاق گازهای سمی راهی بیمارستان شدند.

در سال 2016 نیروهای دولتی سوریه توانستند استان حلب را از سلطه گروه‌های تروریستی آزاد کنند، با این حال گروه‌های تروریستی در مناطق اطراف این استان حضور دارند. پیش از این ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در 27 اکتبر تروریست‌ها 20 دستگاه تانک هر کدام حاوی 10 لیتر گاز کلر را به این منطقه انتقال داده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید