احمدی‌نژاد از چه کسانی دفاع می‌کند؟

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ۱۲:۴۱
    کد خبر :367755

احمدی‌نژاد که عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم هست، این‌روزها زیاد سفر می‌رود و درباره چیزهای مختلفی سخنرانی می‌کند. او توییت‌های عجیبی هم می‌زند؛ مثلا یک روز تولد چاوز را تبریک می‌گوید و برایش ابراز دلتنگی می‌کند، اما عجیب‌ترین توییتش حمایت از یک بازیگر زن سیاه‌پوست رشته تنیس در مورد انتخاب لباسش بوده است!

او فقط از یارانش دفاع می‌کند. درباره یارانش صحبت می‌کند و درباره یارانش نامه‌نگاری می‌کند. حمایت از زندانی از نگاه احمدی‌نژاد صرفا محدود به «خودی»هاست که تازه تعدادشان هم از دو نفر فراتر نمی‌رود؛ حمیدرضا بقایی و اسفندیار رحیم‌مشایی. تنها این دو نفرند که از نگاه احمدی‌نژاد حقوقشان پایمال شده و نیاز به حمایت دارند.

تابه‌حال دیده نشده که احمدی‌نژاد و نزدیکانش از چهره‌های زندانی متعلق به جناح‌های «دیگر» یا حتی منتقد خود دفاع کرده باشند، مگر اینکه آن «دیگری» هم زمانی علنی یا تلویحا از یک احمدی‌نژادی به دلایل مختلف حمایت یا دفاع کرده باشد. مشمول حمایت احمدی‌نژادشدن نه‌تنها محدود، بلکه مشروط است.

مشروط به اینکه زمانی به‌نحوی ارادت فرد به احمدی‌نژاد یا نزدیکانش ثابت شده باشد. به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای به مقام معظم رهبری با اشاره به شرایط جسمی حمید بقایی در زندان، درخواست کرد مقامات قضائی ضمن پذیرش اعاده دادرسی، نسبت به برقراری امکان تماس تلفنی بقایی با خانواده و مرخصی وی اقدام کنند.

احمدی‌نژاد که عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم هست، این‌روزها زیاد سفر می‌رود و درباره چیزهای مختلفی سخنرانی می‌کند. او توییت‌های عجیبی هم می‌زند؛ مثلا یک روز تولد چاوز را تبریک می‌گوید و برایش ابراز دلتنگی می‌کند، اما عجیب‌ترین توییتش حمایت از یک بازیگر زن سیاه‌پوست رشته تنیس در مورد انتخاب لباسش بوده است!

در شرایطی که اصولگرایان سعی دارند او را یک چهره سیاسی که تاریخ‌مصرفش تمام ‌شده تلقی کنند و تقریبا رسانه‌هایشان او را بایکوت خبری کرده‌اند، او کار خودش را می‌کند؛ سفر می‌رود، نامه‌نگاری می‌کند و اگر فرصت کند، فیلم ویدئویی هم از خودش منتشر می‌کند.

ستار هدایت‌خواه، مخبر سابق کمیسیون فرهنگی مجلس، دو روز پیش گفته بود: «احمدی‌نژاد با توجه به مواضعی که در یکی، دوساله اخیر اتخاذ کرده عملا در عرصه سیاسی حیاتی ندارد و مرده است. او با راه‌اندازی این سفرها می‌خواهد حیات سیاسی داشته باشد، اما دیگر این اتفاق رخ نخواهد داد. اگر رسانه‌ها به احمدی‌نژاد نپردازند خود‌به‌خود فراموش می‌شود…». در شرایطی که دو یار نزدیک احمدی‌نژاد این روزها در بازداشت هستند، عقل منفصل این جمع، علی‌اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور سابق، است.

او به سخنان ستار هدایت‌خواه درخصوص سفر احمدی‌نژاد و سخنرانی وی در بهمئی واکنش تندی نشان داد و گفت: «مردم بهمئی نشان دادند که احمدی‌نژاد زنده‌ترین سیاست‌مدار ایران است و تلاش آقای هدایت‌خواه برای مرگ سیاسی کسی که محبوب مردم است، تصویری از یک جنایتکار یا اقدام‌کننده به قتل یک انسان بی‌گناه را در اذهان تداعی خواهد کرد».

احمدی‌نژاد در حالی در حمایت از بقایی نامه‌نگاری کرده است که احتمالا باید منتظر نامه دومش هم باشیم؛ این‌بار درباره مشایی. اخیرا دادگاه اسفندیار رحیم‌مشایی هم برگزار شد. هرچند که گفته شد دادگاه علنی بوده، اما رئیس دادگاه بعدا اعلام کرد به علت محدودیت جا امکان حضور همه رسانه‌ها میسر نبوده است. فیلم کوتاهی از بخشی از دادگاه منتشر شد که مشایی آنجا تقریبا پشت به قاضی نشسته است و در انتهای فیلم با عصبانیت پیراهن خود را از تن درمی‌آورد و پرتاب می‌کند. در همان روزهایی که دادگاه او در جریان بود، فیلمی ضبط‌شده هم از مشایی روی کانال‌های تلگرامی متعلق به جریان احمدی‌نژاد منتشر شد. مشایی آن‌طور که در فیلم گفته، آن را برای روز مبادا ضبط کرده بود.

روزنامه جمهوری اسلامی درباره این فیلم نوشت: بعد از گذشت مدت‌ها از تهدیدهای نفر دوم جریان انحرافی که می‌گفت فیلمی تهیه کرده‌ام که در آن مطالب مهمی را گفته‌ام و در صورتی که بازداشت شوم منتشر خواهد شد و با انتشار آن چیزی برای مسئولان باقی نخواهد ماند… بالاخره دیروز از طریق کانال رسمی پایگاه اطلاع‌رسانی نفر اول این جریان روانه فضای مجازی شد. همان‌طور که اهل فن پیش‌بینی می‌کردند، این فیلم 40 دقیقه‌ای هم مثل بگم‌بگم‌های نفر اول جریان انحرافی هیچ مطلبی نداشت و به همین دلیل باید آن را «بگم بگم شماره 2» نامید… هرکس سخنان این شخص را در این فیلم بشنود قطعا با این سؤال اساسی مواجه می‌شود که پس چه شد آن وعده‌های پیاپی که برای افشای مسائل پشت‌پرده مسئولان داده می‌شد و آن تهدیدها که می‌گفت اگر مرا بازداشت کنند مطالبی را منتشر خواهم کرد که هیچ اعتبار و حیثیتی برای مسئولان باقی نماند؟».

حمید بقایی به ۶ ماه حبس دیگر محکوم شد

حمید بقایی، معاون اجرائی دولت دهم، از سوی شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کیفری دو ویژه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

کانال تلگرامی بهار با انتشار تصویر حکم صادره دراین‌باره، نوشت: در پی انتشار فیلم سخنان حمید بقایی مقابل زندان اوین، دادگاه کیفری شعبه ۱۰۵۹ وی را در اتهام نشر اکاذیب تبرئه و به اتهام توهین به اشخاص و مقامات به شش ماه حبس محکوم کرد. رأی صادره برای بقایی ظرف 20 روز قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران است.

بر اساس این گزارش، حمید بقایی، معاون اجرائی دولت دهم که از ۲۲ اسفند ۹۶ و به دلیل محکومیت به مجازات جرائمی همچون اختلاس و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی در حبس به‌سر می‌برد، یکشنبه، ۱۱ شهریور نیز به اتهام توهین محاکمه شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید