هدف مهم بنیاد توسعه صادرات است

    کد خبر :335906

محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان گفت: رشد صادرات و توسعه بازارهای بین المللی در منطقه و کشورهای مختلف جهان مهم ترین هدف شرکت های بنیاد در افزایش سهم صادراتی این مجموعه است.

به گزارش بازتاب به نقل از ایرنا، سعیدی دوشنبه شب در نشست رئیسان و سفیران نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با مدیران بنیاد مستضعفان افزود: شرکت های بنیاد در بخش صادرات فنی و مهندسی، صنعت و معدن، کشاورزی، فن آوری های جدید و انرژی دارای ظرفیت های خوب صادراتی هستند و سفیران می توانند در اجرای پروژه های مهم در کشورهای مختلف جهان، شرکت های وابسته به بنیاد مستضعفان را یاری کنند.
« سید محمد کاظم سجادپور» رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه در این نشست تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال محدود کردن فعالیت های اقتصادی ایران در منطقه و کشورهای مختلف جهان است.
وی یاد آور شد: در این نشست خوشبختانه سفیران با ظرفیت های موجود شرکت های بنیاد مستضعفان آشنا شدند و در این راستا تلاش خواهیم کرد با افزایش فعالیت های اقتصادی و صادرات شرکت های ایرانی دو مساله مهم تعامل سیاست و اقتصاد به نفع مردم ایران تمام شود.
در این نشست سفیران ایران در کشورهای جهان از جمله فیلیپین، کوبا، ونزوئلا، نیجریه، بلاروس، بوسنی، اندونزی و عمان گزارشی از شرایط اقتصادی و سرمایه گذاری کشورهای محل ماموریت خود ارائه دادند تا شرکت های بنیاد مستضعفان بتوانند با اطلاعات کاملی در این کشورها فعالیت های اقتصادی خود را آغاز کنند.
حجت الاسلام و المسلمین نوری شاهرودی سفیر ایران در کشور عمان گفت: چندی پیش دولت عمان یک مناقصه ساخت آزاد راه یک میلیارد دلاری را به مناقصه گذاشت و مقامات این کشور به دنبال اجرای این پروژه توسط شرکت های ایرانی هستند و بنیاد می تواند در این پروژه مهم راهسازی وارد شود.
همچنین معاون توسعه صنایع، معادن و کشاورزی ، معاون توسعه ساختمانی و انرژی و مدیرعامل شرکت گسترش معدنی کاوه پارس گزارشی از ظرفیت های برخی از شرکت های بیناد مستضعفان ارائه دادند تا سفیران و رئیسان نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران زمینه فعالیت شرکت های بنیاد را در این کشورها فراهم کنند.
در نشست 60 تن از رئیسان و سفیران نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با مدیران بنیاد مستضعفان با طرح ها و برنامه های میان مدت و بلند مدت بنیاد مستضعفان آشنا شدند و مقرر شد سفیران کشورمان با همکاری وزارت امورخارجه در نمایندگی خارج از کشور برای توسعه صادرات شرکت های ایرانی در این کشورها همکاری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید