نادری: هیچگونه امکاناتی برای زلزله‌زدگان ثلاث باباجانی توزیع نشده است

    کد خبر :335504

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس با اشاره به زلزله هفته گذشته در روستاهای ثلاث باباجانی، گفت که هیچگونه امکاناتی از جمله اقلام غذایی و چادر بین زلزله زدگان توزیع نشده است.

شهاب نادری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: من در یک هفته اخیر در منطقه بودم، زلزله ۵.۹ ریشتری اخیر به اندازه زلزله قبل خسارت به بار آورد. روستاهای زیادی صددرصد تخریب شدند، حدود ۲۲۰ نفر مجروح شدند و شاهد ریزش کوه و تخریب واحدهای ساختمانی بسیاری هم بودیم.

وی افزود: متاسفانه با توجه به ۱۵۰۰ پس لرزه‌ای که در بخش‌های مختلف کرمانشاه احساس شده مردم از نظر روحی و روانی حالت عادی ندارند مثلا در شهرستان ثلاث باباجانی هیچ کس در خانه نمی‌ماند، ضمن اینکه برخی ساختمان‌هایی که در زلزله قبل ترک برداشته بودند در این زلزله تخریب شدند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: متاسفانه هیچگونه امکانات جدید از جمله اقلام غذایی یا چادر بین زلزله زدگان توزیع نشده و از کمک‌های مردمی هم خبری نیست. ما انتظار داریم مدیریت بحران در شهرستان‌های زلزله زده ایجاد شود و دولت پای کار بیاید.

نادری با اشاره به اختصاص ۳۰ میلیون تومان به زلزله زدگان، یادآور شد: با این وضع مصالح ساختمانی و آهن‌آلات نمی‌شود تنها با ۳۰ میلیون تومان خانه‌ای ساخت. توقع داریم بنیاد مسکن به صورت جدی وارد شود و اقدام درخوری انجام دهد، مردم نیاز به سرپناه دارند.

وی با انتقاد از سخت‌گیری‌های بانک کشاورزی برای وام دهی به زلزله زدگان، اظهار کرد: مردم منبع درآمدی ندارند و اکثرا کشاورز هستند. دام‌های بسیاری از آنها هم خسارت دیده و از بین رفته و بسیاری دیگر به خاطر گرفتاری و مشکلات زمین‌هایشان را درو نکردند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه «کشور در این شرایط نیازمند اتحاد و وحدت بیشتر است» افزود: دولت باید پای کار بیاید و ما هم به عنوان نماینده از مطالبات بحق مردم کوتاه نمی‌آییم و امیدواریم تا یکی دو هفته دیگر شرایط قدری سامان پیدا کند.

به گزارش ایسنا، ۳۱ تیر ماه سال جاری زلزله ۵.۹ ریشتری ثلاث باباجانی و شهرستان‌های اطراف را لرزاند و موجب خسارات مالی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید