شنا، شیرجه و واترپلو با دست پر عازم بازی‌های آسیایی می‌شوند

  • ورزشی
  • دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ۹:۰۹
    کد خبر :335227

فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با دستی پر خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ آماده می‌کند.

فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در شرایطی خود را برای حضور در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی آماده می‌کند که برخلاف دوره‌های قبل این بار با تیمی کامل به مصاف رقبای آسیایی می‌رود. برهمین اساس شیرجه پس از یک دوره غیبت، واترپلو پس از دو دوره غیبت درکنار تیم ملی شنا در استخرهای جاکارتا به آب می‌زنند.این در حالی است که هر سه تیم اعزامی شنا، شیرجه و واترپلو برای رویارویی با حریفان ماه‌هاست تمرینات آماده سازی خود را دنبال می‌کنند. اردوهای برون مرزی و حضور در تورنمنت‌های بین المللی نیز در برنامه های آماده سازی مسافران جاکارتا گنجانده شد تا این بار فدراسیون با دلگرمی بیشتری بازی‌های آسیایی را تجربه کند.

امید به شیرجه هماهنگ

کلید تمرینات شیرجه جهت حضور در بازی‌های آسیایی از اسفندماه 96 زده شد. تیم شیرجه با 4 ورزشکار کار خود را شروع کرد. شیرجه روها برای آماده سازی هرچه بیشتر عازم آذربایجان شدند تا با حضور در کمپ تمرینی این کشور که از استخرهای استاندارد و به روز برخوردار است سطح آمادگی خود را بالاتر ببرند. ملی پوشان شیرجه ادامه تمرینات خود را زیر نظر قائم میرابیان درتهران دنبال کردند.

کاپ ایتالیا نیز فرصت ایده آلی را فراهم کرد تا کادرفنی شیرجه دو ملی پوش اعزامی به جاکارتا را در فضای رقابت محک بزنند. نمره قبولی که فارغ از نتیجه آن باعث شد تا ملی پوشان سطح آمادگی خود را بالاتر ببرند.

با این وجود شهنام نظرپوو مجتبی ولی پور(دو ملی پوش اعزامی به بازی‌های آسیایی) در شرایطی این روزها تمرینات سخت و فشرده‌ای را دنبال می‌کنند که کار بسیار سختی را در استخرهای جاکارتا دارند. به هرحال بهترین‌های دنیا در آسیا حضور دارند و رقابت با این تیم های قدرتمند دشوار است.

اما مسئولان فدراسیون امیدوارهستند که در شیرجه جزو 4، 5 تیم برتر قرار بگیرند. دراین رشته چین قهرمان بلامنازع دنیاست. کشور مالزی نیز در چند سال گذشته رشد بسیار خوبی در شیرجه داشته است به طوری که در بازی‌های المپیک عنوان قهرمانی را هم به دست آورد. کره جنوبی و ژاپن نیز از این قافله عقب نمانده‌اند.بیشترین امیدواری تیم ایران در رشته هماهنگ است و امید می‌رود که در این ماده بازیکنان ایران موفق باشند.

واترپلو به دنبال صید مدال در استخرهای جاکارتا

واترپلو پس از دو دوره غیبت در بازی‌های آسیایی در فهرست کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی 2018 جای گرفته است. تیمی پرامید که تحت هدایت مرد متفکر و با دانش واترپلوی دنیا «چیریچ» خود را آماده این رقابت‌ها می‌کند. حضور چیریچ در راس تیم ملی حال و هوای واترپلوی ایران را به مراتب بهتر کرده است. او تیمی جوان و جنگنده‌ای را تشکیل داده و امید می‌رود واترپلو بتواند در این دروه از بازی‌ها نامش را در فهرست مدال آوران به ثبت برساند.

تیم ملی واترپلو برای رسیدن به این هدف تمرینات خود را همزمان با تعطیلات نوروزی 1397 در استخر 9 دی مجموعه شهید شیرودی آغاز کرد. چیریچ نیز برای آمادگی هرچه بیشتر شاگردانش اردوهای برون مرزی را درنظر گرفت. برهمین اساس دو مرحله اردوی برون مرزی در کشور‌های ایتالیا و چین برگزارشد.

همچنین واترپلوئیست‌های ایران در سومین مرحله از برنامه‌های آماده سازی خود برای بازی‌های آسیایی با تیم ملی چین در تهران اردو مشترکی داشتند که در حاشیه این اردو چند دیدار دوستانه نیز برگزار کردند.اتفاقی بسیار خوب و شاید هوشمندانه. به این دلیل که چین مهم‌ترین رقیب تیم ایران در راه رسیدن به مدال برنز است. این دو رقیب بارها به مصاف یکدیگر رفتند و مربیان هردوتیم به خوبی از شرایط یکدیگر باخبر هستند. بااین اوصاف باید دید تفکرات و تاکتیک‌های چیریچ در جاکارتا می‌تواند چشم بادامی‌ها را مغلوب کند.واترپلوئیست‌های ایران در راستای پیگیری اردوهای آماده سازی خود برای حضور پر قدرت در بازی‌های آسیایی 2018 راهی کشور صربستان شدند. ملی پوشان کشورمان در این اردو آماده سازی که دو هفته به طول انجامید،صبح‌ها بصورت انفرادی یا مشترک با یکی از باشگاه‌های صربستان تمرینات خود را پیگیری کرده و همچنین بعدازظهر هروز یک دیدار دوستانه با باشگاه‌های این کشور برگزار کردند.تیم ملی واترپلو همچنیین در آخرین مرحله آماده سازی خود عازم سنگاپور می شود تا علاوه بر بازی دوستانه با این تیم تمرینات خود را دراین کشور برگزار کند. باتوجه به تدارکات و برنامه آماده سازی واترپلو و حضور چیریچ در راس تیم ملی امید زیادی به کسب مدال در این رشته است. اگرچه واترپلو نیز برای رسیدن به این رویا کار سختی در پیش دارد.

طبق برنامه کمیته مسابقات واترپلو بازی‌های آسیایی 2018، از روز شنبه سوم شهریور 1397 ( 25 آگوست 2018) رقابت‌های گروهی تیم‌های حاضر در این مسابقات آغاز خواهد شد.

طبق این برنامه تیم ها ابتدا به صورت گروهی به مصاف یکدیگر می‌روند و در دور دوم تیم اول گروه A با تیم چهارم گروه B و تیم دوم گروه A با تیم سوم گروه B دیدار می کنند. چهار تیم برتر به مرحله نیمه نهایی راه‌ پیدا می‌کنند و سایر تیم ها نیز برای رده بندی پنجم تا هشتم دیدار خواهند کرد. دیدارهای رده بندی و فینال این مسابقات نیز روز شنبه 10 شهریور 1397 (اول سپتامبر 2018) برگزار می‌شود.

تیم ایران در گروه بندی دور مقدماتی واترپلو بازی‌های آسیایی در گروه A با تیم های قزاقستان، سنگاپور، کره جنوبی همگروه است. درگروه B نیز تیم‌های عربستان، ژاپن، هنگ کنگ، چین و اندونزی قرار دارند.

اعضای تیم ملی واترپلو را در بازی‌های آسیایی (امید لطف پور، امیر حسین رهبر، حامد ملک خانبانان، امیرحسین کیهانی، علی پیروزخواه، شایان قاسمی، امیر دهداری، سهیل رستمیان، پیمان اسدی، مهدی یزدان‌خواه، محمدجواد عباسی، ارشیا الماسی، حسین خالدی) تشکیل می دهند. الکساندر چیریچ به عنوان سرمربی، وحید رضایی به عنوان مربی اعضای کادرفنی تیم ملی واترپلو را تشکیل می‌دهند.

شنا، قانع به ثبت رکوردهای ایده آل

شنا 5 سهمیه برای حضور در بازی‌های آسیایی در اختیار داشت. با این وجود کادرفنی پس از بررسی‌های مختلف در نهایت به این نتیجه رسید که با 4 شناگر به مصاف حریفان برود. در واقع کادرفنی تنها به دنبال کسب تجربه نبود. در همین راستا مهدی انصاری، سینا غلامپور، بنیامین قره‌حسن‌لو و علیرضا یاوری بلیت بازی‌های آسیایی را به دست آوردند.

تمرینات تیم ملی شنا جهت حضور در بازی‌های آسیایی از سال گذشته شروع شده است. پس از شروع بازی‌های داخل سالن ترکمنستان تمرینات تیم شنا ادامه پیدا کرد. شناگران کشورمان در مسابقات بانکوک حاضر شدند. در ادامه تدارکات برون مرزی خود عازم ترکیه شدند تا علاوه برتمرینات در مسابقات باشگاهی این کشور نیز شرکت کند.

کادرفنی تیم ملی شنا برای حضور پررنگ تر دراین دوره از بازی ها به اردوی ارتفاع درکشور ارمنستان رفتند. اردویی که سال‌هاست برای شنا تعطیل شده بود. اما این بار فدراسیون دست به جیب شد و پس از 9 سال مقدمات حضور در این اردو را فراهم کرد.

شناگران اعزامی به بازی های آسیایی در طول اردوها وتورنمنت های مختلف رکوردها قابل قبولی را به ثبت رسانده اند. کادرفنی نیز امید زیادی دارد تا شناگران کشورمان در استخرهای جاکارتا رکوردهای خود را تکرار کنند. با این وجود کسب مدال برای تیم ملی شنا فرض بعیدی است و توقع مدال برای شناگران متصور نیست. به هرحال ملی پوشان ایران در شرایطی به مصاف رقبای آسیایی خود می روند که رقبایشان در اردوها و کمپ‌های حرفه‌ای دنیا تمرین می‌کنند و از تجهیزات و امکانات حرفه ای بهره مند هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید