اسامی برخی زمین خواران به قوه قضاییه ارسال شد

    کد خبر :333686

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: اسامی تعدادی از زمین خواران به قوه قضاییه ارسال شد و نام مابقی نیز پس از قرائت گزارش پرونده مبارزه با زمین خواری در مجلس به این قوه ارسال می شود.

به گزارش بازتاب به نقل از ایرنا، داوود محمدی اظهارداشت: این پرونده در حال حاضر در کمیسیون اصل 90 مجلس در حال بررسی و در شرف تکمیل است.

وی یادآور شد: پرونده مبارزه با زمین خواری به زودی در صحن کمیسیون اصل 90 مجلس مطرح و رای گیری شده و سپس به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی برای قرائت ارائه می شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس با یادآوری این که بیش از 100 جلد پرونده زمین خواری در نقاط مختلف کشور در کمیسیون اصل 90 مجلس تشکیل شده است، خاطرنشان کرد، تلاش های خوبی در این کمیسیون برای پیگیری این موضوع انجام شده، بسیاری از این اراضی به بیت المال برگشته و خلع تصرف شده است.

محمدی تصریح کرد: گزارش خوبی در مورد این اقدامات تهیه شده که به زودی در اختیار مردم قرار می گیرد، این گزارش پس از قرائت در مجلس برای برخورد با متخلفان به قوه قضاییه ارسال می شود.

**هیاتی درباره پرونده واردات خودرو و عدم کنترل آن از بانک مرکزی و گمرکات گزارش تهیه می کنند

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس درمورد وضعیت پرونده واردات خودرو و عدم کنترل قیمت خودرو نیز اظهار داشت: تاکنون سه جلسه با حضور مسئولان دستگاه های مختلف مانند وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، مرکز پژوهش های مجلس، سازمان بازرسی و کارشناسان این کمیسیون برگزار شد، در نهایت مقرر شد هیاتی با تعیین کمیسیون اصل 90 مجلس در دستگاه های مختلف حضور یابد تا از نزدیک و به طور میدانی و با ملاحظه گزارش جامعی از این موضوع تهیه کند.

محمدی تاکید کرد: اعضای این هیات مشخص شده و به زودی از بانک مرکزی، گمرک و بخش صنعت، معدن و تجارت بازدید می کنند.

**از مسئولان برای تغییر رییس کل بانک مرکزی تشکر می کنیم

وی همچنین در این گفت و گو تغییر رییس کل بانک مرکزی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: انتظار مردم از ابتدا این تغییر بوده و باید این اتفاق زودتر می افتاد.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: بانک مرکزی متولی بخش مالی و پولی کشور است و مسائلی مانند موسسات مالی و اعتباری، این انتظار را ایجاد کرد که تغییری در ریاست بانک مرکزی داشته باشیم.

محمدی افزود: ما در این راستا از مسئولانی که به این موضوع توجه کردند و باعث تغییر رییس بانک مرکزی شدند، تشکر می کنیم، امیدواریم با تدبیر و عملکرد رییس جدید و پیش بینی مسائل آینده به یک نتیجه خوب برسیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید