رییس جمهور به خاطر ملاحظه قدرت برکناری برخی وزرای ناکارآمد را ندارد؛ می‌خواهد با تاسیس وزارتخانه جدید، وزرای قبلی را نگه دارد

    کد خبر :333445

عضو کمسیون حقوقی و قضائی مجلس گفت: چون رییس جمهور به خاطر ملاحظه برخی از وزرای ناکارآمد قدرت برکناری آنها را ندارد می خواهد با تاسیس وزارتخانه جدید هم وزرای قبلی را نگه دارد.

محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت : رفتار کنونی دولت تعجب برانگیز است و آدم می ماند که قصد دولت از این رفتارهای عجیب چیست ، در کنار بی تدبیری های مربوط به ارز ، سکه ، خودرو و شرایط کلی اقتصادی این روزها کارهای دیگری هم توسط دولت انجام می شود که در این شرایط اولویت ندارد.

وی افزود: دولت هر روز قصد دارد یک وزاتخانه جدید تشکیل دهد ، اکنون که کشور درگیر مشکلات مهمتر و بزرگتر اقتصادی است به جای اینکه بیاییند مشکلات کشور را حل کنند دنبال اضافه کردن وزارتخانه ها هستند ، برخی معتقدند چون رییس جمهور به خاطر ملاحظه برخی از وزرای ناکارآمد قدرت برکناری آنها را ندارد می خواهد با تاسیس وزارتخانه جدید هم وزرای قبلی را نگه دارد هم به آدم های جدیدی پست وزارت بدهد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: دولت در صدد است سه وزارتخانه تاسیس کند ، تاسیس این سه وزارتخانه در شرایط بد کنونی مبالغ بسیار زیادی از پول کشور را صرف خود می کند ، در زمانی که همین وزارتخانه های کنونی با مشکل مالی و تامین اعتبار مواجهند وتقریبا کاری هم انجام نمی دهندتشکیل وزارتخانه جدید از طریق تفکیک وزارت تعاون ، کار و رفاه و یا صنعت و معدن و تجارت به صلاح کشور نیست .

دهقان تأکید کرد: لایحه ای که دولت با قید دو فوریت برای تفکیک وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به مجلس فرستاده کار بیهوده ای است ، بعید است اکثریت مجلس با این کارها موافق باشد البته عده ای در مجلس هستند که هرچه را دولت به آنها دیکته کند قبول می کنند.

به گزارش انتخاب، وی یادآور شد: همین افرادی که الان در دولت هستند از بزرگ بودن دولت انتقاد می کردند و دنبال کوچک کردن دولت بودند ولی اکنون خود با تاسیس سه وزارتخانه جدید دولت را بزرگ و هزینه های آن را بیشتر می کنند . فضای کلی مجلس مخالف لایحه مربوط به تشکیل وزارت جدید است و چون دولت مطابق قانون برنامه ششم باید حجم دولت را کوچک کند لذا تصویب این لایحه دوسوم رای می خواهد و بعید است که انجام شود. اگر دولت بودجه ای دارد به جای تشکیل وزارت خانه آن را در راه تکمیل طرح های عمرانی و بهبود وضعیت کنونی اقتصاد خرج کند .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید