تاثیر تنش‌ها در باب المندب بر صادرات نفت کویت محدود است

    کد خبر :333172

سخنگوی بخش نفت کویت با اشاره به تنش ها در باب المندب، تاثیر آنرا بر نفت کویت با توجه به اینکه ۹۰ درصد نفت این کشور به کشورهای جنوب شرق آسیا صادر می شود، محدود دانست.

به گزارش بازتاب به نقل از روسیاالیوم، منابع کویتی تاثیر تنگه باب المندب بر صادرات نفت کویت را محدود دانستند.

طلال خالد الاحمد الصباح سخنگوی بخش نفت و مدیر اجرایی شرکت نفتکشهای کویت گفت: حدود ۹۰ درصد از نفت کویت به کشورهای جنوب شرق آسیا صادر می شود و بنابر این نفتکش ها از باب المندب عبور نمی کنند.

وی افزود: فقط ۱۰ درصد از محموله های نفتی کویت از تنگه باب المندب عبور می کند و بیشتر نفتکش های کویتی که از باب المندب می گذرند حامل فرآورده های نفتی هستند.

طلال الصباح اعلام کرد: شرکت نفتکش های کویت طرح های لازم برای تضمین سلامت و امنیت صدور نفت کویت را در اختیار دارد و طرح جایگزین با توجه به تنش های سیاسی در منطقه دارد. بخش نفتی روزانه اوضاع را ارزیابی می کند و با هر نفتکش بر این اساس عمل می کند.

وی افزود: تنگه باب المندب یکی از آبراههای مهم در دنیا است که شرق را به غرب از طریق کانال سوئز مرتبط می کند و محل مهمی برای تجارت جهانی و عبور نفت از کشورهای تولید کننده نفت در خلیج فارس به کشورهای اروپا و آمریکاست. این تنگه مسافت را کوتاه می کند زیرا در غیر این صورت نفتکشها باید از مسیر راس الرجاء در جنوب قاره آفریقا عبور کنند که مسافت چندان برابر می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید