انتقاد قربانی از دانشگاه علوم پزشکی به دلیل عدم پرداخت مطالبات تجهیزات پزشکی و دارو

    کد خبر :292844

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی از تخلف بارز دانشگاه‌های علوم پزشکی به دلیل عدم پرداخت مطالبات مربوط به حوزه تجهیزات پزشکی و دارو خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد حسین قربانی در نشستی خبری که با حضور انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی و نیز مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان در حوزه پزشکی باید از قوانین انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی تبعیت کنند، اظهار کرد: در همین راستا دستگاه‌های نظارتی نیز به وظیفه خود عمل خواهند کرد و مجلس نقش بازوی حمایتی خواهد داشت.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه دارو بسیاری از مشکلات حل شده اما کماکان در حوزه تجهیزات پزشکی و به ویژه قیمت‌گذاری‌ها و پرداخت مطالبات مشکلاتی وجود دارد. قیمت‌گذاری باید با نرخ واقعی تعیین شود و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است با واقعیت‌های موجود قیمت‌گذاری کند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در پایان سال ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که سازمان برنامه و بودجه ۴۲۰۰ میلیارد تومان جهت پرداخت مطالبات در بخش تجهیزات پزشکی و دارو را به وزارت بهداشت بپردازد، بیان کرد: این اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه به وزارت بهداشت پرداخت شد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز این رقم را به دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت کرد.

قربانی افزود: اما متاسفانه دانشگاه‌های علوم پزشکی به جای پرداخت مطالبات در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو پول دریافتی را در بخش‌های دیگری که بدهکار بودند، هزینه کردند و این اتفاق از جمله تخلف‌های بارز بود. شاید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه مقصر نباشد اما باید نظارت‌های لازم را صورت می‌داد تا اعتبار تخفیف پیدا کرده در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو در بخش دیگری هزینه نشود.

وی با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی اعمال درخواست ماده ۲۰۶ آیین نامه داخلی مجلس از وزارت بهداشت را مدنظر قرار داده‌ایم، تصریح کرد: بر اساس این ماده اگر تشخیص داده شود که دستگاه اجرایی تخلف کرده مستقیما به قوه قضاییه معرفی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید