جایگاه ایران از نظر کیفیت زندگی در دنیا

    کد خبر :291155

در میان ۶۰ کشــور مورد مطالعه در این گــزارش، ایران از نظر شــاخص کیفیت زندگی جایگاه ۵۸ را دارد. در فوریه ســال جاری شاخص کیفیت زندگی در ایران برابر با ۴۳.۹۲ بود که شاخصی در سطح متوسط است.

به گزارش بازتاب، در واقع باتوجه به اینکه گستره شاخص بین صفر تا ۲۰۰ است، ایران جایگاه متوسط این شاخص را به خود اختصاص داده اســت. دو کشوری که از نظر این شاخص در سطح پایین‌تری نسبت به ایران قرار داشتند کشورهای ویتنام و مصر هستند.

شــاخص قدرت خرید مردم برای ایران در ســال ۲۰۱۷ برابر با ۵۸.۴۴ بود که در سطح بسیار پایین قرار گرفته است. کشورهایی که کیفیت زندگی بالایی دارند باید شاخص قدرت خرید مردم در آنها بســیار بالا باشد.

شاخص هزینه‌های درمانی در ایران برابر با ۷۸.۵۱اعلام شده است که در سطح متوســط جهانی قرار دارد و شاخص تامین امنیت در این کشــور برابر با ۴۰٫۴۹ اعالم شده است که این شــاخص هم در سطح متوسط قرار دارد. طبق این گزارش شاخص هزینه‌های زندگی در ایران برابر با ۵۶٫۳۴ اعلام شــده است که در سطح بسیار پایین در مقایسه با دیگر کشورهای مورد مطالعه قرار دارد و یک فاکتور مثبت اقتصادی ارزیابی شده است.

اگرچه متوسط درآمد خانوارها در این گزارش لحاظ نشده است. شاخص نســبت قیمت آپارتمان مســکونی به متوسط درآمد خانوارها در ایران برابر با ۷۳.۱۲ اعلام شده است که در سطح بالا قرار دارد و باعث افزایش فشار اقتصادی روی خانوارها می‌شود.

شاخص ترافیک و شاخص آلودگی محیط زیست هم در ایران در سطح بسیار بالا قرار دارد که آسیب زیادی به شاخص کیفیت زندگی در ایران وارد کرده اســت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید