رباتی که علف های هرز را می کشد

    کد خبر :291129

محققان سوئیسی رباتی ساخته اند که با کمک دوربین و حسگرهای بصری علف های هرز را رصد می کند و می تواند میزان استفاده از علف کش های شیمیایی را تا ۲۰ برابر کاهش دهد.

به گزارش بازتاب به نقل از دیجیتال ترندز، یک شرکت سوئیسی به نام ecoRobotix در این اواخر از یک ربات کشاورزی رونمایی کرده که می تواند علف های هرز را از بین ببرد. این ربات چهار چرخ شبیه یک میز متحرک است اما به طرز نامحسوسی می تواند شیوه های کشاورزی و کشت محصول را تغییر دهد.

این درحالی است که سالانه ۲۶ میلیارد دلار هزینه علف کش ها می شود. این مواد شیمیایی بیشتر اوقات روی کل محصولات کشاورزی اسپری می شود که از لحاظ ژنتیکی اصلاح شده اند تا در برابر مواد شیمیایی مقاوم باشند. از سوی دیگر شرکت های بزرگی مانند بایر و داو دوپونت و سیگنتا به طور معمول دانه های اصلاح شده ژنتیکی و مواد شیمیایی را تولید می کنند که روی آنها اسپری می شود. در این میان رباتecoRobotix می تواند از ترکیبات شیمیایی که روی محصولات اسپری می شود، بکاهد.

پنل های خورشیدی نصب شده روی ربات انرژی مورد نظر آن را تامین می کنند. همچنین این گجت با کمک فناوری جی پی اس می تواند جهت یابی کند. یک دوربین با گردنی بلند به این ربات متصل شده که با استفاده از حسگرهای بصری رایانشی زمین کشاورزی را بررسی کرده و علف های هرز را محصول کشاورزی شناسایی می کند. زیر ربات نیز دو بازوی عنکبوتی شکل دوز کمی از علف کش را در صورت نیاز اسپری می کنند.

وزنecoRobotix کمتر از ۳۰۰ پوند است، بنابراین تاثیرگذاری آن بر زمین بسیار کمتر از تجهیزات خاص کشاورزی است.

ربات قادر است ۱۲ ساعت به طور خودکار فعالیت کند و همچنین کشاورز می تواند آن را به وسیله اپلیکیشن موبایل از راه دور کنترل کند.

شرکت سازنده ادعا می کند به کارگیری گروهی از این ماشین ها سبب می شود میزان اسپری علف کش ها در زمین کشاورزی ۲۰ برابر کاهش یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید