9 فوتی‌ و یک مفقودی آخرین آمار از سیل‌های اخیر

    کد خبر :290928

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تشریح آخرین آمار عملیات در مناطق درگیر سیل و آبگرفتگی گفت: با پیدا شدن یک جسد و یک فرد زنده تعداد مفقودی‌های سیل اخیر به یک نفر کاهش پیدا کرد و با پیدا شدن این جسد تعداد فوتی‌ها به 9 نفر رسید.

مرتضی سلیمی در مورد ادامه عملیات امداد و نجات در استان‌هایی که دچار سیل و آبگرفتگی شدند، اظهار کرد: عملیات امداد و نجات در استان‌های متاثر از سیل و آبگرفتگی از تاریخ 30 اردیبهشت آغاز شده و تا ساعت 6 صبح امروز در 15 استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، زنجان، قزوین، قم، کردستان، گلستان، گیلان وهمدان عملیات صورت گرفته و به 3650 نفر در 90 شهر،‌ روستا و مناطق عشایر نشین امدادرسانی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد آخرین آمار مفقودی‌ها و فوتی‌ها اظهار کرد: در ادامه عملیات جست و جو و نجات در ماهنشان زنجان یک جسد پیدا شد و یکی دیگر از مفقودی‌ها نیز زنده پیدا شد و عملیات جست و جو برای پیدا کردن یک نفر دیگر از مفقودی‌ها در میانه همچنان ادامه دارد.

وی افزد: با این حساب تعداد فوتی‌ها به 9 نفر و مفقودی‌ها به یک نفر رسیده و فوتی‌ها شامل دو نفر در ارومیه و پیرانشهر آذربایجان غربی، یک نفر در لواسان تهران،‌یک نفر در بیجار کردستان و دو نفر نیز در ماهنشان زنجان بر اثر غریق سیلاب است جان خود را از دست دادند و همچنین یک نفر در تکاب آذربایجان غربی، یک نفر در ثلاث کرمانشاه، و یک نفر در اردل چهار محال و بختیاری بر اثر صاعقه جان خود را از دست دادند.

سلیمی با اشاره به اینکه امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در شبستر استان آذربایجان شرقی و پیرانشهر آذربایجان غربی همچنان ادامه دارد، گفت: در طول این مدت اقلام تغذیه‌ای و زیستی از جمله چادر،‌پتو،‌موکت،‌والور و فانوس، کلمن، کنسروجات، برنج، روعن، حبوبات و سایر اقلام مورد نیاز میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

به گزارش ایسنا ،وی همچنین با اشاره به اینکه از آغاز عملیات تا کنون 188 تیم متشکل از 795 امدادگر کار امدادرسانی را انجام داده‌اند، افزود: امدادگران همچنین در طول این زمان 361 واحد منزل مسکونی را از آب تخلیه کردند و 18 خودرو را نیز از مسیر سیلاب رهاسازی کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید