200 پروژه آموزش و پرورش استثنایی کشور خیرساز است
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: از 1570 مرکز آموزش استثنایی در کشور نزدیک به 200 پروژه خیرساز است اما گرایش خیرین به سرمایهگذاری در مدارس است.
به گزارش ایسنا، مجید قدمی امروز چهارشنبه (26 اردیبهشت) در حاشیه آیین کلنگزنی چهار مدرسه استثنایی در بهارستان اهواز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شناسایی دانشآموزان با نیازهای ویژه نشان از عدالت آموزشی دارد که یکی از شعارهای وزارت آموزش و پرورش است.
وی افزود: در همین راستا توسعه فضای آموزشی و ورزشی به ویژه در مناطق محروم از اولویتهای اساسی است. امروز سالن ورزشی ویژه دانشآموزان استثنایی نیز افتتاح و چند پروژه نیز کلنگزنی شد که با همت خیرین در حال انجام است.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: از آن جهت که پروژههای مختلفی تحت پوشش ما هستند ناگزیر هستیم نسبت به تاسیس این مراکز آموزشی اقدام کنیم و در کنار مرکز آموزش اوتیسم که در حال ساخت است در چنین محلهای در اهواز نیاز بود که پروژهای اجرا شود تا دانشآموزان آسیبدیده ذهنی به ویژه دوره پیشحرفهای و متوسطه حرفهای، آموزش ببینند.
قدمی عنوان کرد: روند بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی نشان میدهد که دولت تدبیر و امید تصمیم جدی در حمایت از آموزش و پرورش استثنایی دارد. در حال حاضر ما حدود چهار تا پنج برابر دانشآموز عادی برای این دانشآموزان هزینه میکنیم. نیازهای سختافزاری ما به خصوص در مناطقی مانند خوزستان بالا است، چراکه دچار تورم جمعیت است. در این مناطق کار تشخیصی دقیقتر شده و دانشآموزان بیشتری شناسایی میشوند.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که گروههای دانشآموزان از هم تفکیک شوند و در مدارس خاص خودشان باشند، به همین دلیل به کمک خیرین در حال توسعه پروژهها هستیم. در خوزستان نیز خیرین به میدان آمدهاند و در حال رفع مشکلات سختافزاری هستیم و با سیاستهایی که اعمال میکنیم، دانشآموزی بدون مدرسه نخواهد ماند و در مناطق آموزشی دانشآموزان با کمک سرویس ایاب و ذهاب تقریبا در نزدیکترین مدرسه ثبتنام و از خدمات آموزشی استفاده میکنند.
وی تصریح کرد: از 1570 مرکز آموزش استثنایی نزدیک به 200 پروژه در کشور خیرساز است اما گرایش خیرین به سرمایهگذاری در مدارس است.