۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته به حفظ حافظه کمک می کند

    کد خبر :187364

اگر چه تا به حال تحقیقات متنوعی نقش مثبت ورزش در حفظ حافظه را ثابت کرده، اما یک بررسی جدید اطلاعات دقیق تری را در این زمینه در دسترس علاقمندان قرار داده است.

به گزارش بازتاب به نقل از نیواطلس، بررسی های آکادمی مغز و اعصاب آمریکا نشان می دهد که دو بار ورزش و نرمش ملایم در هفته به مدت ۱۵۰ دقیقه تاثیر اختلال های ملایم شناختی را به حداقل می رساند.

اختلالات ملایم شناختی به اندازه بیماری زوال عقل خطرناک نیستند، اما در صورت عدم درمان و رسیدگی دقیق می توانند به از دست دادن کامل حافظه و زوال عقل نیز منجر شوند.

افرادی که با چنین اختلال هایی دست و پنجه نرم می کنند کماکان قادر به مراقبت از خود و انجام امور روزمره هستند، اما ممکن است برای انجام امور پیچیده یا درک برخی اطلاعات مشکل پیدا کنند.

بیش از ۶ درصد از افراد بعد از عبور از مرز ۶۰ سالگی با چنین مشکلی مواجه می شوند و این رقم در مورد افراد بالای ۸۵ سال به ۳۷ درصد به بالا می رسد.

آکادمی یادشده بر این باور است که اگر افراد مسن ۱۵۰ دقیقه ورزش ملایم و دویدن آرام را در هفته جدی بگیرند می توانند ابتلا به اختلالات ملایم شناختی را ۳ تا ۵ سال به تاخیر بیندازند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید