انجمن حقوق بشر بحرین ازجزئیات صدور حکم اعدام ۶ بحرینی پرده برداشت

    کد خبر :183737

انجمن حقوق بشر بحرین با افشای جزئیات صدور حکم اعدام ۶ بحرینی اعلام کرد: متهمان حتی نمی دانند فرمانده نیروهای مسلح بحرین کیست که برنامه ترور وی را طراحی کرده باشند!

انجمن حقوق بشر بحرین BFHR در واکنش به صدور حکم اعدام بر ضد ۶ شهروند بحرینی در دادگاه نظامی بحرین با صدور بیانه ای اعلام کرد: این محاکمه ناعادلانه بوده و از متهمان زیر شکنجه های شدید اعتراف گرفته شده است.‌ امروز روز سیاهی در تاریخ بحرین بود و حکم های صادره در دادگاه نظامی هشداری مبنی بر مجازات و پیگرد شهروندان در خصوص تجمعات مسالمت آمیز و حق آزادی بیان توسط دادگاه نظامی بحرین است.

در ادامه این بیانیه آمده است: جوانانی که در این پرونده محکوم شده اند تحت ۱۱ نوع شکنجه قرار گرفته اند.

در این بیانیه همچنین افزوده شده است: این جوان ها برای مدت طولانی ای ربوده شده، مورد شکنجه های مختلف مانند شوک الکتریکی قرار گرفته اند، از ملاقات با وکیل و خانواده هایشان محروم بوده و خانواده ها و کلا نیز تهدید شده اند در صورت سخن گفتن از پرونده با طرفهای حقوقی یا رسانه ای با آنها برخورد غیر انسانی خواهند شد.

انجمن حقوق بشر بحرین افزوده است: همچنین دادگاه پرونده پزشکی قانونی سید علوی الموسوی را که از همراهان همیشگی آیت الله عیسی قاسم بوده و محکوم به اعدام شده مخفی نموده است. پرونده ای که حاکی از شکنجه وی در طول مدت بازداشت است. محمد المتغوی از فعالان حقوقی محکوم به اعدام در این قضیه نیز پیش از ربوده شدن ساعتها در مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: متهمان در جلسه دوم دادگاه برای نخستین بار از اتهام خود مبنی بر طراحی نقشه ترور فرمانده نیروهای مسلح مطلع و متعجب شده اند جرا که در این خصوص با آنها بازجویی نشده بوده است. متهمان تنها در جلسه دوم دادگاه اجازه ملاقات با وکلای خود را آن هم تنها برای ۵ دقیقه یافته اند. یکی از نوجوان محکوم در این قضیه در جلسه دوم دادگاه امکان دیدار خانواده خود را یافته و از آنها پرسیده است که فرمانده نیروهای مسلح بحرین کیست که وی متهم به طراحی نقشه ترور وی شده است. بدین معنا که به علت صغر سن وی به هیچ وجه فرد مدعی پرونده را نمی شناخته است.

در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده است: سه تن از محکومین پرونده هنگام بازداشت کودک بوده اند و کمتر از ۱۸ سال سن داشته اند.

انجمن حقوق بشر بحرین در انتها از اعضای مجلس حقوق بشر سازمان ملل و کمیساریای عالی حقوق بشر خواستار دخالت فوری و سریع برای متوقف ساختن تنفیذ حکم های اعدام صادر شده شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید