با تعطیلات مکرر نمی توان شهر سوخته را احیا کرد

    کد خبر :113083

عضو سابق هیئت رئیسه شورای شهر تهران با انتقاد از به تعطیلات رفتن اعضای شورای پنجم شهر تهران خاطرنشان کرد: در شرایطی که اعضای شورای پنجم ادعا می‌کنند که شهری سوخته را تحویل گرفته اند، جای تعجب داشت که چرا در ابتدای فعالیتشان شهر سوخته را ر‌ها کرده و به مرخصی رفتند.ز

ابوالفضل قناعتی گفت: در هیئت رئیسه شورای چهارم شهر تهران زمانی که شورا را به اعضای جدید تحویل دادیم هنوز تعداد قابل توجهی طرح و لایحه باقی مانده وجود داشت که زمانی برای رسیدگی به آن‌ها پیدا نکردیم.

وی افزود: این طرح‌ها و لوایح باقی مانده در دبیرخانه موجود است و اعضای شورای پنجم شهر تهران باید به منظور رسیدگی به این طرح‌ها و لوایح اقدام کنند.

باقی ماندن برخی لوایح در شورای شهر تهران

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لوایح باقی مانده در شورای شهر اظهارکرد: تعدادی لایحه باقی مانده که از سوی محمدباقر قالیباف به شورای شهر ارسال شده بود در دستور بررسی قرار نگرفته و اعضای شورای قبل فرصتی برای این کار پیدا نکردند.

قناعتی ادامه داد: اعضای جدید شورای شهر باید این لوایح باقی مانده را بررسی و اگر مورد تاییدشان نبود آن‌ها را از دستور کار خود خارج کنند.

وی با بیان اینکه ” بدون شک افرادی که اکنون به عنوان عضو شورا انتخاب شده اند با اهدافی خاص به پارلمان شهری راه پیدا کرده اند” تصریح کرد: بدون شک اعضایی که اکنون به عنوان نماینده مردم تهران راهی شورای شهر شده اند، اهدافی را برای اجرا داشته و ضعف‌هایی را مشاهده می‌کرده اند که اکنون باید برای حل آن‌ها اقدام کنند.

عضو سابق هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران رصد مسائل را از جمله وظایف کمیسیون‌های شورای شهر تهران دانست و خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین وظایف اعضا در کمیسیون‌های تخصصی، رصد موضوعات و مشکلات موجود در شهر تهران است و اعضای شورای جدید باید کمیسیون به کمیسیون بررسی مشکلات را در دستور کار قرار دهند.

آموزش ضمن خدمت برای اعضای جدید الزامی بود

قناعتی بهره گیری از آموزش ضمن خدمت را یک الزام برای اعضای جدید شورای شهر دانست و بیان کرد: اعضای شورای شهر باید آموزش ضمن خدمت دریافت کرده تا اشراف کافی به موضوعات شهری پیدا کنند.

وی افزود: اعضای جدید شورای شهر تهران از زمان انتخاب تا آغاز فعالیت هایشان ۳ ماه فرصت داشتند و انتظار ما این بود که در این بازه زمانی آموزش‌های لازم را دریافت تا پس از شروع فعالیت هایشان با مشکل مواجه نشوند.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عدم استقبال اعضای جدید شورای شهر از کمیسیون‌های تخصصی گفت: در شرایطی که پیش از آغاز فعالیت‌های رسمی، اعضای جدید گارد خود را برای حضور در کمیسیون‌های تخصصی مشخص کرده بودند، اما آنطور که باید از فعالیت در کمیسیون‌ها استقبال نکرده اند.

قناعتی با تاکید بر اینکه مراجعه به مشاوران و اعضای سابق شورای شهر برای بررسی برخی اطلاعات برای اعضای جدید شورای شهر لازم و ضروری است تصریح کرد: انتظار ما این بود که اعضای شورای پنجم به مشاورانی که پیش‌تر در شورای شهر فعالیت کرده مراجعه و در کنار آن برای بررسی وضعیت حال حاضر تهران به اعضای سابق شورا مراجعه می‌کردند، اما تاکنون کمتر اتفاق افتاده که در موضوعات تخصصی، اعضای جدید سوالاتی از اعضای سابق داشته باشند.

وی از عدم ارسال پاسخ به برخی لوایح از سوی کمیسیون‌های تخصصی خبرداد و اظهارکرد: تا پیش از آغاز به کار شورای جدید، ۳۰ تا ۴۰ لایحه در کمیسیون‌های تخصصی وجود داشت که پاسخ آن‌ها نیامده بود و لازم است اعضا، بررسی این لوایح را در دستور بررسی قرار دهند.

با تعطیلات مکرر نمی توان شهر سوخته را احیا کرد

عضو سابق هیئت رئیسه شورای شهر تهران با انتقاد از به تعطیلات رفتن اعضای شورای پنجم شهر تهران خاطرنشان کرد: در شرایطی که اعضای شورای پنجم ادعا می‌کنند که شهری سوخته را تحویل گرفته اند، جای تعجب داشت که چرا در ابتدای فعالیتشان شهر سوخته را ر‌ها کرده و به مرخصی رفتند.

قناعتی ادامه داد: بهتر بود اگر اعضا نیاز به مرخصی داشتند، در همان ۳ ماهه نخستی که فعالیتشان به طور رسمی آغاز نشده بود به مرخصی می‌رفتند نه اینکه در روز‌های نخستین فعالیت رسمی، بحث مرخصی را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه ” با برگزاری یک ساعت جلسه نمی‌توان شهر سوخته را احیا کرد” خاطرنشان کرد: در روز سه شنبه چهارم مهرماه، شاهد بودیم که جلسه اعضای شورای شهر تنها یک ساعت به طول انجامید. باید به این موضوع توجه شود که این گونه برگزاری جلسات به هیچ وجه به نفع شهر تهران و مردم شهر نیست.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به یک دست شدن شورای پنجم اظهارکرد: زمانی ادعا می‌شد که اعضای شورای چهارم از دو طیف هستند و به همین خاطر در برخی از امور شهر وقفه ایجاد می‌شود. اکنون که شورای شهر یک دست شده و اعضا سیاست هایشان یکسان است نباید این گونه عمل کنند.

شورای شهر جدید نسبت به مشخص کردن میزان دقیق بدهی ها اقدام کند

قناعتی در رابطه با مباحث مطرح شده پیرامون میزان بدهی‌های شهرداری تهران تصریح کرد: در حال حاضر عدد‌های متفاوتی از میزان بدهی‌های شهرداری تهران مطرح می‌شود. باید به این موضوع توجه شود که میزان بدهی‌ها با احتساب بدهی به شرکت‌ها و سازمان‌ها و بدون احتساب میزان بدهی‌ها به شرکت‌ها متفاوت است.

وی در خصوص میزان بدهی که پیش از این از سوی محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران اعلام شده بود گفت: محمدباقر قالیباف، شهردار وقت تهران، آن زمان در جمع اعضای شورای شهر مطرح کرد که میزان بدهی شهرداری بدون احتساب بدهی به سازمان‌ها ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بدون شک این رقم با محاسبه میزان بدهی‌ها به سازمان‌ها رقمی بسیار بیشتر از عدد اعلامی خواهد شد.

قناعتی محاسبه میزان دقیق بدهی‌های شهرداری را یکی از وظایف اعضای شورای پنجم شهر تهران دانست و بیان کرد: بدون شک بررسی دقیق میزان بدهی‌های شهرداری یکی از وظایف اعضای شورای شهر است و انتظار ما این است که اعضا هر چه سریع‌تر نسبت به اعلام دقیق میزان بدهی‌ها اقدام کنند.

وی تاکید کرد: اسناد و مدارک مرتبط به بدهی‌های شهرداری در خارج از کشور نیست که دسترسی به آن‌ها امکان پذیر نباشد و اعضا می‌توانند با تمرکز به روی موضوع بدهی ها، هر چه سریع‌تر تکلیف را مشخص کنند.

فراخوان طلبکاران شهرداری الزامی است

قناعتی فراخوان طلبکاران را یکی از اقداماتی دانست که باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد و در این زمینه گفت: باید فراخوانی از سوی شهرداری تهران صورت گیرد تا در کمترین زمان ممکن تمام پیمانکاران طلبکار میزان دقیق بدهی‌های خود را اعلام کنند.

عضو سابق هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به زمان بر بودن مشخص کردن میزان دقیق بدهی‌های شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بدون شک مشخص کردن میزان دقیق بدهی‌ها بیش از ۳ ماه زمان لازم دارد و اعضای شورای شهر نباید در این زمینه کوتاهی کنند.

وی در خصوص میزان مطالبات شهرداری تهران از برخی نهاد‌ها و ارگان‌ها تصریح کرد: بدون شک شهرداری تهران مطالباتی نیز دولت و برخی نهاد‌های دیگر نیز دارد که باید میزان دقیق این مطالبات نیز مشخص شود.

قناعتی ادامه داد: اگر چه میزان مطالبات شهرداری تهران از میزان بدهی‌های این مجموعه بسیار کمتر است، اما نمی‌توان منکر این مطالبات نیز شد.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران ممیزی میزان بدهی‌ها را یکی از وظایف اعضای جدید شورای شهر دانست و اظهارکرد: اعضای شورای جدید باید کار ممیزی میزان بدهی‌ها را مشخص کرده تا هر چه سریع‌تر وضعیت پیمانکاران طلب کار مشخص شود.

وی افزود: در شرایطی که میزان دقیق بدهی‌ها و نحوه پرداخت آن‌ها مشخص شود، اعضای جدید شورای شهر می‌توانند در رابطه با نحوه اجرای سایر برنامه‌ها در شهر اقدام کنند.

قناعتی در خصوص طلب برخی از بانک‌ها از شهرداری تهران گفت: برخی از بانک‌ها رقم‌های قابل توجهی وام را به شهرداری تهران پرداخت کرده بودند که باید برای تسویه این مبالغ نیز برنامه ریزی شود.

عضو سابق هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه شورای جدید باید چشم انداز جدید کاری خود را مشخص کند گفت: شورای جدید شهر تهران باید چشم انداز جدیدی برای فعالیت‌ها تعریف و بر مبنای آن اقدام کند.

وی تاکید کرد: بدون شک بی برنامگی شورای شهر تهران به ضرر شهروندان خواهد شد و دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا نیز توقع دارند اعضا فارغ از نظرات سیاسی خود تنها به امور شهر رسیدگی کنند.

شهردار جدید از انتصابات شبه‌انگیز خودداری کند

قناعتی در رابطه انتصابات صورت گرفته از سوی شهردار تهران اذعان کرد: محمد علی نجفی از زمانی که کار خود را در شهرداری تهران آغاز کرده است اقدام به برخی تغییر و تحولات در بعضی از پست‌ها و سمت‌ها داشته است.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران افزود: تاکنون در رابطه با انتصابات صورت گرفته در شهر تهران انتقاداتی مطرح بوده و حتی اصلاح طلبان نیز انتظار دارند که شهردار تهران در انتصابات آینده خود عملکرد بهتری داشته باشد.

وی با ارائه توصیه‌ای به محمد علی نجفی، شهردار تهران خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که شهردار جدید تهران در انتصابات خود دقت بیشتری را به خرج داده و از انتصاب نفراتی که عملکرد سابق آن‌ها دارای شبهاتی بوده است، خودداری کند.

قناعتی با اشاره به صحبت‌های اخیر مطرح شده از سوی شهردار تهران تصریح کرد: محمد علی نجفی زمانی که کار خود را در شهر تهران آغاز کرد، تاکید داشت که افراد پاکدست که سابقه کاری شفافی داشته اند در پست‌های مختلف منصوب خواهند شد و انتظار شهروندان نیز این است که این مباحث مطرح شده در حد شعار باقی نماند.

وی افزود: تاکنون انتصابات صورت گرفته در شهر تهران آنچنان که باید مطلوب نبوده و امیدوار هستیم در ادامه تصمیمات بهتری برای شهر تهران که به عنوان پایتخت کشور مطرح است، اتخاذ شود.

عضو سابق هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تاثیرگذاری تصمیمات اتخاذ شده در پایتخت به روی سایر کلانشهر‌ها خاطرنشان کرد: بسیاری از تصمیماتی که در شهر تهران اتخاذ می‌شود به روی سایر کلانشهر‌ها نیز تاثیر داشته و شهرداری‌های سایر کلانشهر‌ها نیز از این تصمیمات الگو برداری می‌کنند.

قناعتی تاکید کرد: در صورتی که تصمیمات اتخاذ شده برای شهر تهران دارای شبهاتی باشد می‌تواند این اقدامات به سایر شهر‌های کشور نیز تسری پیدا کند.

مذاکره با دولت برای حل مشکل حمل و نقل عمومی در تهران

وی با ارائه توصیه‌ای به اعضای جدید شورای شهر تهران اظهارکرد: در شرایطی که به موضوع حمل و نقل عمومی که یکی از دغدغه‌های اصلی در شهر تهران به حساب می‌آید رسیدگی شود، بسیاری از مشکلات در پایتخت برطرف خواهد شد.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت مترو یکی از سیاست‌هایی بوده که طی سال‌های اخیر برای شهر تهران اتخاذ شده و امیدوار هستیم این سیاست به قوت خود باقی بماند.

قناعتی با اشاره به وعده‌های داده شده از سوی مسئولان دولت به منظور تقویت مترو شهر تهران بیان کرد: پیش از این مسئولان دولت وعده‌هایی را برای تجهیز مترو تهران و در اختیار قرار دادن واگن‌های جدید به مترو ارائه کرده بودند، اما این وعده‌ها زمان شورا و شهرداری قبل عملیاتی نشد.

وی اظهارکرد: در حال حاضر که سیاست‌های شهردار تهران با سیاست‌های دولت دوازدهم همسو است و اعضای شورای شهر نیز سیاست‌های یکسانی با مسئولان دولت دارند باید مطالبات خود را از دولت اتخاذ کنند.

عضو سابق هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور شهردار پایتخت در جلسات هیئت دولت تصریح کرد: شهردار تهران در حال حاضر در جلسات هیئت دولت نیز حضور پیدا کرده و می‌تواند با بهره گیری از این موقعیت به دنبال برطرف کردن مشکلات موجود در شهر تهران باشد.

قناعتی مذاکره با مسئولان دولت را یکی از اصلی‌ترین اقداماتی دانست که باید در دستور کار شهردار تهران قرار گیرد و در این رابطه گفت: شهردار تهران باید با مذاکره با مسئولان دولت، حقوقی را که سال‌ها به مردم شهر تهران ارائه نشده را گرفته تا از این طریق مشکلات موجود در پایتخت به حداقل کاهش یابد.

وی با تاکید بر وسعت فعالیت‌ها در شهر تهران اذعان کرد: بدون شک کار کردن در شهر تهران به دلیل وسعت اقدامات بسیار دشوار است و شهرداری قادر نخواهد بود به تنهایی تمام مشکلات شهر را برطرف کند و در حل معضلات نیازمند همکاری‌های هر چه بیشتر دولت است.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران دفاع از حقوق سایر کلانشهر‌های کشور را از جمله وظایف دیگر شهردار تهران دانست و گفت: شهردار تهران لازم است علاوه بر دفاع از حقوق مردم پایتخت، نماینده‌ای برای سایر کلانشهر‌های کشور نیز در هیئت دولت باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید