گوگل با بالون به کمک مردم پورتوریکو آمد
کمیسیون ارتباطات دولت فدرال آمریکا اعلام کرد، با درخواست شرکت آلفابت برای ارائه خدمات اضطراری شبکه تلفن همراه در پورتوریکو از طریق بالون های خورشیدی موافقت کرده است.
به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، کمیسیون ارتباطات دولت فدرال آمریکا اعلام کرد، با درخواست شرکت آلفابت برای ارائه خدمات اضطراری شبکه تلفن همراه در پورتوریکو از طریق بالون های خورشیدی موافقت کرده است.
با گذشت بیش از 3 هفته از طوفان ماریا در پورتوریکو که بخشی از سرزمین آمریکا به شمار می رود، مقامات این منطقه هنوز نتوانسته اند خدمات اولیه از جمله دسترسی ساکنان پورتوریکو به خدمات ارتباطی را مجددا برقرار کنند. کمیسیون ارتباطات آمریکا اعلام کرد، 83 درصد از مراکز تحت پوشش شبکه تلفن همراه همچنان فاقد پوشش شبکه هستند. شرکت های مخابراتی در حال تعبیه سایت های موقتی برای برقراری شبکه هستند.
شرکت آلفابت، به عنوان شرکت مادر گوگل، که در سال 2013 از پروژه لون برای استفاده از بالون برای ارائه خدمات اینترنت به مناطق دورافتاده رونمایی کرده بود، در نامه ای به کمیسیون ارتباطات دولت آمریکا گفته در تلاش است تا خدمات ارتباطی محدودی را برای استفاده کنندگان از تلفن همراه در مناطق سیل زده پورتو ریکو فراهم کند.
پیشتر آجیت پای، رئیس کمیسیون ارتباطات امریکا از تشکیل یک کارگروه ترمیم خسارات طوفان با تاکید بر حل مشکلات مناطق پورتوریکو و جزایر ویرجین خبر داده بود.
در اواخر ماه سپتامبر نیز شرکت تسلا اعلام کرده بود که صدها باتری خورشیدی برای تامین برق اضطراری پورتوریکو بعد از قطعی برق این منطقه به دنبال وقوع طوفان ماریا ارسال می کند. قطعی طولانی مدت برق در پورتوریکو بعد از طوفان های اخیر انتقادات زیادی را بر انگیخته بود.