گوشی جدید نوکیا G11 با طراحی جذاب معرفی شد

    کد خبر :888377

شرکت HMD ساعتی پیش از یک گوشی جدید از سری G خود رونمایی کرد که می‎تواند انتخاب اول بسیاری از کاربران در سال 2022 باشد. نوکیا G11 یک محصول اقتصادی با مشخصات ساده ولی طراحی زیباست که نوکیا وعده شارژدهی طولانی و دو بروزرسانی بزرگ نسخه سیستم‎عامل را برای آن داده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_سری جدید Nokia Gxx محصولاتی جالب توجه هستند که به دلیل قیمت رقابتی و مشخصات قابل توجه خود تا به امروز با استقبال خوبی از سوی کاربران روبرو شده‎اند. پیش از این شرکت گوشی Nokia G21 را معرفی کرده بود و حالا برای اینکه کاربران بیشتری به سوی محصولات آن جذب شوند، نسخه ارزان‎تر و تعدیل شده با نام G11 نیز معرفی شده که وزنی سبک‎تری و البته مشخصاتی ضعیف‎تر از آن دارد.

نوکیا برای این گوشی از تراشه پردازشی Unisoc T606 استفاده کرده که تراشه محبوب بسیاری از گوشی‎های میان‎رده سال 2021 و اوایل 2022 بوده است. این تراشه از یک پردازنده هشت هستهای با دو هسته پرقدرت Cortex-A75 با حداکثر فرکانس 1.6 گیگاهرتز و شش هسته کم‌مصرف Cortex-A55 با همین سرعت استفاده می‎کند و در بخش گرافیک نیز شتاب‎دهنده ARM Mali G57 MP1 را به خدمت گرفته است.

فارغ از بخش پردازشی، نوکیا 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی را در آن قرار داده که متناسب با نیاز کاربر و با استفاده از درگاه microSD می‎توان آن را تا 512 گیگابایت دیگر نیز افزایش داد.

 

 

در بخش دوربین دستگاه ماژول سه‎گانه‎‌ای به کار رفته که از سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی و دو سنسور عمق میدان و ماکرو 2 مگاپیکسلی تشکیل شده و در بخش دوربین جلوی دستگاه نیز شاهد به‎کار گیری سنسور 8 مگاپیکسلی هستیم که در ناچ قطره‎ای نمایشگر دستگاه جای گرفته است.

این نمایشگر از نوع LCD و با ابعاد 6.5 اینچی بوده که رزولوشن HD داشته و نرخ بروزرسانی 90 هرتز نمایش محتوا را همراه با نرخ پایش لمس 180 هرتزی در اختیار کاربر قرار می‎دهد.

نوکیا برای این گوشی یک باتری 5050 میلی‎آمپر ساعتی را در نظر گرفته که با استفاده از فناوری شارژ سریع با سرعت 18 وات شارژ همراه خواهد شد و می‎تواند تا سه روز کامل در استفاده عادی، شارژدهی داشته باشد. البته باید در نظر داشته باشید که در بسته بندی دستگاه شارژر 10 واتی عرضه می‎شود و برای استفاده از حداکثر توانایی شارژ دستگاه باید شارژر 18 واتی جداگانه خریداری شود.

همانطور که در ابتدای مطلب عنوان شد این گوشی در دسته محصولات ارزان قیمت قرار گرفته ولی نوکیا وعده داده که تا مدت زمان سه سال بروزرسانی‎های امنیتی را برای آن عرضه خواهد کرد و دو نسخه بزرگ سیستم‎عامل اندروید در ادامه برای آن ارائه خواهند شد. نسخه فعلی سیستم‎عامل دستگاه اندرویدی 11 است.

این گوشی در ابتدای کار در اروپا با قیمت 159 یورو عرضه خواهد شد و دو رنگ آبی یخی و خاکستری زغالی انتخاب‎های کاربران خواهند بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید