کپی صدا و سیما از برنامه سروش صحت

    کد خبر :1162571
کتاب یاز

«کتاب‌باز» بدون شک یکی از بهترین برنامه تلویزیونی در حوزه کتاب و ادبیات بود. سروش صحت در این برنامه توانست تاثیر بسیار زیادی روی بالا رفتن سرانه مطالعه کشور داشته باشد و پای چهره‌های مهمی را به تلویزیون باز کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فیلم‌نیوز، «کتاب‌باز» بدون شک یکی از بهترین برنامه تلویزیونی در حوزه کتاب و ادبیات بود. سروش صحت در این برنامه توانست تاثیر بسیار زیادی روی بالا رفتن سرانه مطالعه کشور داشته باشد و پای چهره‌های مهمی را به تلویزیون باز کند.

بعد از چند فصل، درحالی که این برند نزد کتاب‌خوان‌ها ارزش و اعتبار زیادی پیدا کرده بود، «کتاب‌باز» تعطیل شد. آن زمان مدیر شبکه نسیم اعلام کرد قصدش تحول محتوایی و ارتقاء فرم و محتوا در «کتاب‌باز» است اما هیچ‌گاه چنین اتفاقی نیفتاد. حالا «اکنون» سروش صحت، مدت‌هاست در پلتفرم فیلیمو در مرکز توجه‌ها قرار گرفته اما مدیران تلویزیون به جای استفاده درست از برند «کتاب‌باز»، لوگوی آن را در آیتمی فرعی و در قالبی غیرجذاب در برنامه «دیدی نو» مورد استفاده قرار داده‌اند. این نشان می‌دهد مدیران کمترین اعتباری برای برندهایشان قائل نیستند.

شبکه نسیم چند وقتی است برنامه‌ای به نام «دیدی نو» را در حوزه کتاب روی آنتن می‌برد؛ برنامه‌ای که اخیرا سری جدید آن با اجرای ایوب آقاخانی روی آنتن رفته و به‌طور کلی اثری استاندارد و قابل‌قبول به نظر می‌رسد.

«دیدی نو» برنامه‌ای ساده و بی‌ادعاست و طبیعتا نمی‌تواند جای «کتاب‌باز» سروش صحت را در شبکه نسیم بگیرد اما مخاطبان خودش را هم دارد. این برنامه در سری جدید آیتمی اضافه کرده است که در آن به شهرهای کوچک و روستاها سر می‌زنند و از نوجوانان می‌خواهند کتابی به هم‌سن‌وسال‌هایشان معرفی کنند. این نوجوانان پشت تریبونی قرار می‌گیرند که لوگوی برنامه «کتاب‌باز» روی آن نقش بسته است و شروع می‌کنند به معرفی کتاب.

کاری به کیفیت این آیتم و اهدافی که پیش‌رو دارد نداریم. سوال اینجاست که آیا واقعا شأن برندی در قدوقواره «کتاب‌باز» این است که لوگوی آن در آیتمی کوتاه از یک برنامه دیگر و با این ویژگی‌ها مورد استفاده قرار بگیرد؟ آن‌هم کتاب‌بازی که یکی از برندهای مهم شبکه نسیم بوده و میزبان چهره‌های مهمی شده است؟

محمدرضا خوش‌رو، مدیر شبکه نسیم بعد از تعطیلی «کتاب‌باز» اعلام کرده بود اصلی‌ترین دلیل برای عدم همکاری با سروش صحت، « نیاز برنامه به «تحول محتوایی» و «ارتقاء فرم و محتوا» است.» او تأکید کرده بود که «برنامه در حال استراحت است تا با بررسی‌های لازم، با کیفیت بهتر و محتوای غنی‌تر به آنتن بازگردد.»

حالا غنایی که از آن صحبت به میان می‌آوردند کجاست؟ استفاده از برند «کتاب‌باز» در آیتم فرعی «دیدی نو» به معنای «تحول محتوایی» و «ارتقاء فرم و محتوا» است؟

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید