به این ترتیب ۵ شرکت بزرگ دنیای تکنولوژی اهدافی برای حفظ محیط زیست اتخاذ کردند و میلیاردها دلار را برای تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر سرمایهگذاری کردند تا تولید و انتشار گازهای گلخانهای کاهش پیدا کند.
فیسبوک نیز با سرمایهگذاری ۸ میلیارد دلاری خود در این حوزه ۶۳ نیروگاه بادی و خورشیدی را احداث کرده است. این شبکه اجتماعی برای ۶ گیگاوات انرژی بادی و خورشیدی قرارداد بسته است که اندکی کمتر از سرمایهگذاری ۶.۵ گیگاواتی آمازون است که این شرکت خردهفروشی را به بزرگترین خریدار انرژیهای تجدیدپذیر مبدل میسازد. دستاورد فیسبوک با روز زمین مصادف شده است و به همین دلیل فیسبوک ثبت نامهای داوطلبانهای را برای سازمانهای محیط زیستی در شبکه اجتماعی خود آغاز کرده است.